Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

За один бойовий виліт: вперше пілот F-16 знищив відразу шість крилатих ракет РФ

Вперше український пілот винищувача F-16 знищив відразу шість російських крилатих ракет за один бойовий виліт.  

Про це інформує Командування Повітряних сил ЗСУ та ексспікер ПС Юрій Ігнат. 

Український пілот F-16 знищив відразу шість крилатих ракет РФ 

Як розповів Юрій Ігнат, це сталося під час масованої атаки РФ на Україну 13 грудня 2024 року. 

Зокрема він нагадав, що в небі України уранці 13 грудня 2024 року перебувало майже 200 ворожих безпілотників, Кинджали, балістика і 94 крилаті ракети повітряного, морського та наземного базування. 

Ексречник ПС наголосив, що саме крилаті ракети – основна мета українського винищувача. За його словами, перехоплення таких важливих цілей не просте завдання для пілота. 

Отже, в результаті бойової роботи пілота 13 грудня 2024 року вперше в історії протиповітряного бою винищувач збив шість крилатих ракет, дві з них – авіаційною гарматою. 

– За результатами об’єктивного контролю маємо стовідсоткове підтвердження факту, що вперше в історії у протиповітряному бою американський винищувач F-16 збиває шість крилатих ракет, дві з них – авіаційною гарматою. І робить це – українець, – наголосив Юрій Ігнат. 

Пілот F-16 знищив відразу 6 крилатих ракет: як це було 

– Штурман наведення виводить мене на ворожі цілі, по курсу група з восьми крилатих ракет. Зближуюсь на відповідну дистанцію, бачу перешкоди – значить ракети мають власний РЕБ – так звані “засоби РЕБ індивідуального захисту”, – розповідає пілот F-16.

А також додає, що приціл у F-16 досить потужний, і якщо ціль вже в прицілі, то навіть під впливом РЕБ вона вже нікуди не дінеться з радара бортової РЛС.

– Я підлетів на зручну для роботи відстань, захопив цілі повторно, почергово запустив ракети і… влучив – обидві цілі знищено, – розповідає український пілот.

Під крилами F-16 в українського пілота було лише чотири авіаційні ракети класу “повітря-повітря”: середнього та ближнього радіуса дії.

Першими у хід пішли ракети із більшою дальністю, потім льотчику довелося зблизитися до приблизно двох миль, аби застосувати ракети малого радіуса дії. 

– Я підлетів до другої пари, захопив ракети, побачив, що від них теж “фонить російським РЕБом”, та це їм не надто допомогло. Перший пуск — ціль збита, другий — теж! Радості не було меж, бо усі влучання по ворожих ракетах бачив на власні очі, – ділиться емоціями український захисник.

А також додає, що після цього в підвісних баках ще залишалося трохи пального, і бойова робота тривала.

– Штурман наведення дає мені команду вийти в зону чергування, аби дати відпрацювати по цілях побратиму на Су-27. Пілот виконав команду з пункту управління – відійшов у визначений район. Але на його курс вийшла ще одна ворожа ціль, яка, вочевидь, рухалася у напрямку столиці, – розповідає оборонець неба.

“А чому б ні?” – подумав пілот і доповів “на землю” про готовність працювати. Але ж чим?! Із озброєння на його F-16 залишилася лише скорострільна авіаційна гармата! Льотчик почав зближення з ціллю.

– Я розумів, що шансів поцілити у ракету, що летить зі швидкістю 650 км+ небагато. Спершу треба знайти її в небі вирівнятись по висоті й, з відстані не більше як 500 метрів, вести вогонь на випередження. Та й підлітати ближче вкрай небезпечно — у разі детонації бойової частини в 450 кг є великий ризик для літака, щонайменше влетіти у хмару уламків, – каже пілот.

Тоді український захисник розумів це, він знав наскільки це небезпечно, як ризикує життям, і як правильно діяти в цій ситуації, бо не так давно проходив перенавчання на F-16 в Сполучених Штатах Америки. 

Але є одне “але” — збивати повітряні цілі авіаційною гарматою у США пілоти вчилися виключно на тренажерах. В реальному польоті українські пілоти F-16 жодного разу не застосовували гармату проти ракет. А тут застосував, ще й як застосував. 

– Спочатку шукав ціль внизу – нічого. Потім набрав висоту, підняв радар і побачив її. Зробив усе, як вчили інструктори в США, як відпрацьовував на тренажері. Кілька черг із гармати – і вибух… потім ще один! Повторна детонація… подумав я, – але, як виявилось за результатами об’єктивного контролю – ракет було дві! Летіли “етажеркою”, поруч одна від одної. Противник часто запускає їх у такій тактичній конфігурації, ціла група ворожих ракет може летіли близько одна від одної, аби супротивник бачив їх як одну ціль. Ну, власне, того дня я, мабуть, поставив рекорд. Втім, головне — результат! Радію, що мені вдалося, присвячую цей успіх усім побратимам, які пішли у вічний політ, так і не дочекавшись F-16 в українському небі, – підсумував український пілот.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Фото: ПС ЗСУ

Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-01-07 14:00:00