Будівельні матеріали м.Ніжин
Компанії України

Просування в соціальних мережах: секрети ефективного маркетингу

Основні принципи просування в соціальних мережах

Якщо у вас є особиста сторінка у Тік Ток, Інстаграм чи Ютуб, та ви хочете користуватися ними для розкрутки бренду та залучення нових клієнтів, варто розібратися, що таке SMM (Social Media Marketing). Давайте розглянемо, як все працює, та що потрібно зробити для ефективного просування в соціальних мережах.

Які популярні соцмережі підходять для просування бізнесу

Для просування у соцмережах підходять будь-які соцмережі. Кожна має свою специфіку: наприклад, для розкрутки в Інстаграм важливі лайки та перегляди Рілс чи Сторіз, у Facebook — коментарі та кількість переглядів, для Тік Ток — репости. Якщо ви будете знати особливості кожної соцмережі, ви зрозумієте, яким технічним параметрам треба приділити увагу, а за необхідності — покращити їх, замовивши відповідну кількість лайків в Інстаграм або репостів у Тік Ток на сайті LikesID.com.

Обирайте популярні соцмережі, що відповідають характеристикам цільової аудиторії, її інтересам і вподобанням:

  • 🔹 Х(Twitter). Мережа популярна серед вікової групи 25-34 роки. Не підходить для прямих продажів, але може використовуватись для створення репутації та довготривалого просування в соцмережах.
  • 🔹 Facebook. Соціальна мережа вважається універсальною. Підходить для обміну новинами, фото- і відео матеріалами, ведення бізнесу. Основна вікова група – 25-34 роки.
  • 🔹 Instagram. Мережа ідеально підходить для візуального контенту та спілкування з клієнтами. Її полюбляють б’юті-майстри, салони краси, бренди одягу та аксесуарів. Найбільша вікова група в Instagram трохи молодша, ніж у Фейсбук та Твіттер — 18-24 роки.
  • 🔹 TikTok. Платформа для обміну короткими відео. Основна вікова група — 10-29 років. Підходить для нативного SMM просування бренду.

Щоб не обирати платформу навмання, нам і потрібен маркетинг соціальних мереж. Він дозволяє зрозуміти, де саме знаходиться найбільша кількість ваших потенційних клієнтів. Знаючи свою цільову аудиторію, вам не доведеться витрачати кошти даремно, що врешті решт дозволить зробити SMM ефективним.

Цілі, які переслідує маркетинг в соціальних мережах

SMM, або маркетинг в соціальних мережах — це метод, який буде корисним майже будь-якому бізнесу. Він допомагає заявити про себе, отримати зворотній зв’язок від клієнтів. Але це тільки частина переваг, що дає маркетинг в соціальних мережах, оскільки він може переслідувати різні цілі:

  1.  Збільшення продажів. Деякі соціальні мережі дозволяють вести бізнес безпосередньо зі сторінки, використовуючи вбудований функціонал. Якщо у вас небагато клієнтів, це може бути практичною альтернативою власному сайту.
  2.  Створення спільноти. Деяким людям важливо спілкуватися з однодумцями, відчувати себе частиною колективу. Якщо в основі вашого бізнесу лежить певна ідея (наприклад, веганство), ви можете створити спільноту, що заохочуватиме людей знайомитись з вашою продукцією.
  3.  Чергова сходинка у воронці продажів. За допомогою просування в соцмережах можна перенаправити трафік на сайт, де і відбувається продаж.
  4.  Підвищення впізнаваності. Просування бренду в соціальних мережах допомагає зробити його відомим серед широкої аудиторії, залучати нову аудиторію, підтримувати комунікацію з клієнтами, своєчасно відповідати на запитання.
  5.  Підтримка репутації. Маркетинг у соціальних мережах використовується для збору зворотного зв’язку та аналізу отриманої інформації, спілкування з аудиторією, роботи з негативом.

Важливо, щоб цілі SMM просування відповідали вашому бізнесу, були досяжними і конкретними. Розрахуйте KPI, і регулярно звіряйте ключові показники ефективності.

Основні інструменти просування в соціальних мережах

Після визначення з метою перебування у соцмережах, варто підібрати відповідні інструменти. Вони можуть бути платними та безплатними. Інструменти просування в соціальних мережах слід комбінувати, враховуючи реакцію аудиторії.

Безкоштвні методи просування бізнесу в соціальних мережах

Для більш ефективного SMM користуйтеся принципами контент-маркетингу — концепції, що спрямована на публікацію цікавого та корисного для аудиторії контенту. Якщо ви можете створювати такі інформаційні статті, відео, гайди, інфографіки тощо, аудиторія буде витрачати на вас час і увагу, а згодом, можливо, і кошти. 

Складіть контент-план і орієнтуйтесь на нього при підготовці нових публікацій. Для візуального оформлення публікацій стане у пригоді Canva, планування постів в Інстаграм — Planoly.

Для залучення аудиторії корисно проводити конкурси та розіграші призів. Однією з умов участі має бути поширення посту в соцмережах. Це допоможе привернути увагу до вашого акаунту.

Платні методи в SMM

Якщо безкоштовне просування засобами соціальних мереж не дає бажаного результату, варто скористатися платною рекламою. Існує декілька варіантів:

  • 🔹 Реклама в спільнотах. Групи, пабліки та ком’юніті в соцмережах — чудовий варіант майданчика для рекламної публікації. Зверніть увагу на спільноти, що відповідають характеристикам вашої цільової аудиторії, та замовляйте рекламу. Це допоможе аудиторії в соцмережах дізнатися про вас, долучитися до акції, спробувати безкоштовну версію продукту.
  • 🔹 Таргетована реклама. Це окремий напрямок, який використовує специфічні можливості соціальних мереж. Будь-яка платформа збирає інформацію про користувача та напевне знає вік, місце проживання, рід діяльності, а також інші характеристики. Реклама в Facebook, Instagram, Tik-Tok демонструється не всім користувачам соцмережі, а лише тим, що підпадають під обрані вами критерії. За допомогою таргетованої реклами можна не витрачати гроші на вітер.
  • 🔹 Робота з блогерами. Користувачі соціальних мереж довіряють інфлюенсерам, або лідерам думок. Цю довіру також можна використати в цілях просування бренду. Домовтеся з лідерами думок, що мають потрібну вам цільову аудиторію, і проведіть рекламну інтеграцію: пост, фото або цілу серію з вашим продуктом.

Як зробити SMM ефективним

СММ маркетинг — це робота, яка вимагає креативності, терпіння та стратегічного мислення. Маркетинг у соцмережах ефективний лише при наполегливій і регулярній праці, постійному аналізі результатів. Не варто розраховувати, що кілька вдалих публікацій зроблять вас популярними: щоб розкрутитися «з нуля», потрібно докласти чимало зусиль. Комбінуйте безкоштовні та платні методи SMM просування в соціальних мережах, та крок за кроком ви досягнете успіху.