Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Візуальний огляд та мультиметр: як перевірити генератор на машині


Генератор — це основне джерело живлення електрообладнання й електросистем автомобіля. Тож, якщо він вийде з ладу, то машина просто стане на дорозі. Аби цього не сталося, потрібно час від часу перевіряти його на справність. Як це зробити, що для цього знадобиться та як провести маніпуляцію правильно – читайте у матеріалі Фактів ICTV.

Як виглядає генератор в автомобілі

Перед тим, як переходити до роз’яснення, як перевірити генератор на машині, розберемося, як він взагалі виглядає. Тож, це невеликий циліндр, який знаходиться під капотом. Він зазвичай кріпиться до двигуна.

Автомобільний генератор разом з акумулятором і регулятором напруги є однією з трьох основних частин системи електричної зарядки автомобіля. Функція генератора полягає у подачі електрики, яка накопичується в батареї автомобіля.

Що буде, якщо в автомобілі зламається генератор

Поломка або несправність генератора призведе до швидкого розряджання акумуляторної батареї, наслідком чого буде знеструмлення автомобіля. У результаті ви просто не зможете продовжити рух.

Особливо не хочеться, аби це сталося у довгих поїздках, зокрема, у місця, віддалених від автосервісів. До того ж, будь-які несправності генератора важливо усунути на початковому етапі, інакше ремонт коштуватиме занадто дорого.

Ознаки несправності генератора

На те, що потрібно перевірити генератор на машині вказують певні речі. І, якщо бути уважним та знати деякі нюанси, то можна вчасно протестувати прилад та тим самим запобігти незручній ситуації на дорозі. На несправність цього приладу вказують наступне:

  • Невпевнений запуск двигуна автомобіля

Через несправність генератора АКБ заряджається недостатньо, через що батарея погано прокручує стартер.

  • Загоряння індикатора на панелі приладів

Якщо на панелі авто ви побачили малюнок у вигляді акумулятора, значить АКБ не заряджається належним чином. Якщо ця піктограма з’явилася під час руху, то потрібно терміново вимкнути все, що живиться від АКБ – магнітолу, кондиціонер, вентиляцію салону, за можливості фари тощо і їхати до найближчої СТО.

  • Тьмяне світло фар або їх мерехтіння

Якщо ви побачили, що фари почали світити тьмяно, мерехтять під час зміни обертів двигуна чи при великому навантаженні на електричну систему, або ж те саме відбувається з підсвічування приладової панелі, запишиться на діагностику генератора.

  • Свист приводного ременя, що йде з-під капота непрогрітого автомобіля

Такі звуки означають, що приводний ремінь слабко натягнутий. А це у свою чергу призводить до неспроможності генератора обертатися з необхідною швидкістю і достатньою мірою заряджати акумулятор.

  • Дзвінкий звук з-під капота під час руху

Це може свідчити про знос підшипників кочення, встановлених усередині генератора, або ж знос обгінної муфти.

Як можна перевірити генератор на машині

Окрім перелічених вище ознак, генератор можна протестувати ще такими способами. Так, найрозповсюдженішою є перевірка генератора на автомобілі за допомогою діагностики мультиметром.

Мультиметр

Фото: Depositphotos

Цим приладом можна дізнатися, яку напругу видає генератор і якщо отримане значення у межах 13,8-14,6 В, то він вважатиметься справним. Такого способу перевірки достатньо для простого “лампового” генератора.

Але, як перевірити генератор на машині,  не знімаючи його, якщо немає мультиметра. Для цього необхідно відкрутити мінусову клему автомобільної батареї, після чого запустити двигун, додавши навантаження шляхом запалювання фар. Далі варто зняти з акумулятора відкручену мінусову клему. Якщо це не вплинуло на роботу двигуна та яскравість фар, то ваш генератор справний.

Про поломку приладу можна казати, якщо після видалення клеми двигун припинив роботу або фари стали світити слабше. Однак, варто зазначити, що у сучасних автомобілях з великою кількістю електроніки такий метод перевірки генератора буде недоцільним. У цьому випадку, якщо маєте будь-які підозри з приводу некоректної роботи двигуна – краще зверніться до фахівців.

Перевірити генератор, не знімаючи, можна, якщо оглянути запобіжники в усіх блоках. Перегорання одного з них вказує на наявність проблеми, що впливає на ланцюг заряджання.

Зверніть увагу і на природній ремінь генератора. Так, якщо він ослаблений, то проковзуватиме на шківі, внаслідок чого генератор не забезпечуватиме стабільне заряджання або взагалі не приводитиметься в дію. Надмірно затягнутий ремінь може спричинити пошкодження внутрішнього підшипника і вихід генератора з ладу.

Зазначимо, що строк служби приводного ременя залежить від умов експлуатації. Проте під час заміни генератора радять замінювати і приводний ремінь.

Також перевірити генератор на машині можна і протестувавши сам акумулятор. Справа у тому, що його несправність може бути спричинена якраз виходом з ладу самого генератора.

Фото: Depositphotos

Зробіть візуальний огляд АКБ, подивіться на стан клем та корпусу. Далі визначіть його продуктивність. Варто врахувати, що акумулятор може не лише недоотримувати заряд, а й навпаки перезаряджатися – внаслідок виходу з ладу регулятора напруги.

Також, аби перевірити генератор, не знімаючи його, протестуйте регульовану напругу. Для цього необхідно запустити двигун з частотою обертів близько 2000 об./хв і подивитися на регульовану напругу на вихідній клемі генератора (В+), коли струм на виході становитиме близько 10 А.

Для перевірки струму на виході потрібно ввімкнути максимальну кількість електроспоживачів, наприклад, дальнє світло фар, вентилятор на повну потужність тощо. І після цього можна знову виміряти струм на виході за частоти обертів близько 2000 об./хв.

Сила струму повинна відповідати показникам, які вказані в інструкції до автомобіля. Стандартні значення відрізняються залежно від виробника машини.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

До речі, раніше Life. Факти ICTV писали, як правильно заряджати автомобільний аккумулятор, а саме що для цього знадобиться та давали покрокову інструкцію.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-12-19 13:57:00