Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Що чекає на українських водіїв у 2024 році: нові правила та штрафи

Повернення автівок-фантомів, техоглядів та додаткові обстеження для водіїв, старших за 65 років. Вже традиційно під кінець року ЗМІ жваво обговорюють ймовірні новації, які чекатимуть на водіїв вже за кілька тижнів. Факти вирішили розібратися, на що варто звернути увагу водіям у 2024 році.

Нововведення для водіїв 65+

Із 1 січня 2024 року в Україні  набудуть чинності нові норми ЄС. Зокрема, водіям 65+ для продовження дії прав водія доведеться пройти психологічне обстеження. Це частина діяльності Європейського Союзу у рамках проєкту Vision Zero, Такі вимоги  мають  підвищити безпеку дорожнього руху, зменшити кількість  ДТП. Психологічні тести виявлятимуть можливі проблеми з концентрацією та оцінюватимуть загальний психічний стан водіїв похилого віку.  Та автоексперт Олександр Федченко водіїв віком 65 + заспокоює. Такі новації навряд чи в Україні запрацюють з нового року.

– Хочу всіх заспокоїти, боятися таких серйозних змін не варто.  Я не бачу проблеми у водіях 65+ років. Набагато більша проблема у молодих водіях, які купують права, сідають на розвалену бляху і потім творять дива на дорогах. Від них набагато більше проблем і небезпеки.  А людина похилого віку може мені принести єдину незручність – вона їде повільно. Але це точно не проблема. Обігнав і все. На мою думку, такі новації, через війну точно не на часі. Тому боятися, що запровадять якусь норму чи почнуть тягати водіїв 65+ на якісь психологічні тести, не варто.  Цього не буде, – пояснює Олександр Федченко.

Повернення обов’язкового техогляду

А ось питання проходження техогляду – актуальне і до нині. Попри те, що його мали б зробити обов’язковим вже давно, з  1 січня 2024 року це знову відкладається. При тому, що на цьому вже не один рік поспіль наполягає Європейський Союз. Там неодноразово навіть погрожували не впускати автівки з України до ЄС через відсутність обов’язкових техоглядів.

Зараз дивляться

– У Європі вважають, що машини, які не проходять ТО, є  небезпечними. Ми єдина країна в Європі, яка не має техогляду. Свого часу ми його припинили, бо була корупційна складова, і натомість нічого не придумали. Але його потрібно починати запроваджувати. Бо частенько на дорогах можна зустріти старий автомобіль, в якого не працюють повороти, стопи, машина гнила. От такі автомобілі не можна дозволяти. І тут справа не у водіях, а в авто. Вони  несуть небезпеку для нас із вами. Адже ми поруч їдемо і не можемо гарантувати, що ця машина їхатиме рівно, – розповідає автоексперт.

До того ж в Україні один із найстаріших автопарків у Європі. І з цим теж слід наводити порядок, наголошує автоексперт. Зокрема, слід звернути увагу на автівки, привезені зі США.

– У нас навала американських авто, які масово завезли до України ще до повномасштабної війни. Сертифікація цих машин, на жаль, робиться за гроші.  Я іноді бачу як під’їжджає американський Mustang і вмикає червоні повороти. Як водій, я не розумію, що він хоче. Чи це поворот, чи це стоп. Для нас це незвично. Є правила. У нас жовті поворотники. І от за ПДР такі машини слід штрафувати, вони не повинні їздити дорогами – наголошує Олександр.

Навчання без автошкіл

У 2024 році  дозволено складати іспити без навчання у  автошколах. Вже кілька тижнів в Україні триває відповідна новація, однак з наступного року вона впроваджуватиметься активніше.

– З одного боку, коли ця ініціатива з’явилася, багато хто казав: Хіба з того щось вийде? Будемо відверті. Так. Це знищить автошколи повністю. Але вже сьогодні ми маємо перші результати. Люди складають іспити без автошкіл і відсоток успішного проходження набагато більший, аніж після того, як приходять з автошколи. Чому? Дуже просто. Тому що люди платять гроші в автошколах, вони туди не ходять, просто через місяць отримують сертифікат про навчання, а потім намагаються йти складати іспит. Зараз навпаки – люди реально навчаються вдома і  розуміють, що мають скласти екзамен, – каже автоексперт.

Фантомні патрулі

На дороги у 2024-му мають повернутися фантомні патрулі поліції. Вони вперше з’явилися у січні 2022 року. Проте  зникли з доріг після того, як почалося повномасштабне вторгнення російських окупаційних військ в Україну.

– Це дуже важлива річ. Це автомобілі без пізнавальних знаків Skoda Kodiaq. Вони закуплені й стоять в ангарах. Ближче до весни їх мають вивести на дороги, й вони за допомогою радарів фіксуватимуть швидкість руху як  зустрічних, так і попутних машин – пояснює Олександр Федченко.

Загалом, за словами автоексперта, серйозних новацій у правилах дорожнього руху з 1 січня не буде.

Ймовірні зміни від нардепів

У парламенті хочуть посилити відповідальність за певні порушення та підвищити розмір  штрафів. Одна з ключових змін – пропонується прибрати “нештрафовані” 20 км/год під час перевищення швидкості. Серед пропозицій – заборонити дрифт. За порушення депутати пропонують встановити  штраф у розмірі 8 500 грн за перший випадок. У разі порушення вдруге на водія чекатиме штраф у 17 000 грн та позбавлення права керування автівкою на  термін від 6 місяців до року.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2023-12-19 11:38:38