Безшумність, невидимість і модульність: британці презентували новий тактичний автомобіль для спецпризначенців

Найцікавішою особливістю Pioneer X є заявлений запас ходу в 7000 км, який можна досягти за допомогою багатопаливного або водневого генератора потужністю 60 кВт і чотирьох батарей, які забезпечують до 80 км безшумної їзди, використовуючи тільки електродвигуни та батареї транспортного засобу.
«Генератор може працювати на будь-якому важкому паливі, такому як дизельне пальне, навіть на рослинній олії» — коментує свій проєкт Бен Скотт-Геддес, технічний директор Fering.
Двигуни та батарея підтримуються багатопаливним генератором, який збільшує запас ходу транспортного засобу та живиться від паливного бака об’ємом 470 л. Генератор також забезпечує зовнішнє живлення для інших систем, таких як БПЛА, системи керування боєм та радіостанції. Його навіть можна використовувати для заряджання електричних мотоциклів для бездоріжжя та інших платформ, що перевозяться транспортним засобом.
Pioneer X приводиться в рух двома електродвигунами, по одному на кожну вісь, що в цілому забезпечує крутний момент 600 Нм. Хімічний склад акумулятора — «літій-титанат-оксид», який зазвичай використовується на морських установках.
На транспортному засобі встановлено чотири акумулятори, які заряджаються від генератора. У конструкції використані алюміній та вуглецеве волокно, щоб знизити вагу.
Габаритна довжина «Піонера» — 5526 мм, ширина — 2000 мм, висота — 1974 мм у стандартному положенні підвіски з дорожнім просвітом у 435 мм. При їзді бездоріжжям дорожній просвіт можна збільшити до 800 мм, при їзді дорогами з твердим покриттям — зменшити до 300 мм.
Висока прохідність досягається шляхом застосування колісних редукторів та вантажних 22,5-дюймових коліс, «взутих» у шини з високим профілем. Розробники стверджують, що Pioneer зможе видертися на 60-відсотковий ухил і переїхати через перешкоду заввишки до пів метра.
Додаткові заявлені ТТХ:
- може долати брід глибиною до 1,5 м
- дорожній просвіт можна збільшити або зменшити на 850 мм
- споряджена маса автомобіля 1650 кг
Заявлена споряджена маса Pioneer, як зазначено вище — всього трохи понад 1,5 т, а вантажопідйомність — теж 1,5 т. У вигляді опції буде запропоновано тривісну модифікацію з додатковою корисною площею і більшою вантажопідйомністю. Замість біодизельного ДВЗ як генератор можна використовувати будь-який інший мотор, у тому числі водневий електрохімічний генератор.
Ціна «Піонера», а на ринок випущено і цивільну версію для екстремалів, складе близько 150 тисяч фунтів стерлінгів (близько $184,7) і сильно залежатиме від конкретної конфігурації: одна справа машина для спецпризначенців і спецслужб, інша — позашляховик для кругосвітки.
Насичення армії подібними транспортними засобами з великим запасом ходу та мінімальними витратами на логістичні операції у дальніх місіях спецпризначенців є вкрай важливим. Послідовний гібрид, з багатопаливним дизелем, з повним електрорухом, можливість збільшити кліренс і можливість забезпечити «окопні 220 В» — це явне врахування бойового досвіду нинішніх воєн.
Досить легка платформа з відмінною рухливістю, можливістю заряджати й розвідувальні електробайки, і всю техніку, зв’язок, дрони, інструмент. Для тактики малих груп практично ідеальна машина. А ця тактика досить ефективна для багатьох варіантів бойових дій.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Можливо кращий на сьогодні експедиційний транспортний засіб для спецпризначенців: Fering Pioneer X. Відео: Fering
Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2025-02-24 06:19:00