Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Що таке особистий бренд та як його побудувати

Значення особистого бренду ще ніколи не було таким важливим. Людині без сильного бренду буде складно отримати високу посаду, її бізнес буде не в тренді, а досвід і знання буде складно презентувати. Але ви можете зміцнити особистий бренд, продовжуючи займатися улюбленою справою, і це не  коштуватиме вам усіх грошей світу.

Будь-хто, хто має доступ до інтернету та соціальних мереж, може зібрати велику базу підписників, позиціонувати себе як професіонала та залучати клієнтів. Цим займаються багато людей, і ви також не повинні втрачати таку можливість.

Що таке персональний бренд

Персональний брендинг — це створення репутації та іміджу для зовнішнього світу, а також продажу себе як індивідуальності. Існує гарне визначення: особистий бренд — це історія, яку люди розповідають про вас, коли вас немає в кімнаті.

Зараз дивляться

Можливо, вам буде трохи незручно розглядати себе як бренд. Але річ у тім, що кожна людина вже має особистий бренд. Що люди говорять про вашу особистість і вашу роботу? Схвальні чи критичні речі?

Крім того, вашу історію розповідають в інтернеті. Чи перевіряли ви, що про вас говорять у цифровому просторі? Звичайно, ви можете самі контролювати свій імідж або залишити його на волю випадку. Але можете взяти справу в свої руки.

Управління особистим брендом дозволить вам розповісти свою історію так, як ви хочете, зарекомендувати себе як експерта в галузі, а також налагодити зв’язок зі своїми підписниками та клієнтами, виходячи за рамки продуктів та послуг.

Чому важливо будувати особистий бренд

Особистий бренд має вирішальне значення, оскільки це ваша ефективність, перше враження, яке складається у людей, коли вони шукають вас в інтернеті, а також образ, який ви вирішили спроєктувати під час особистих контактів.

Взявши під контроль особистий бренд, ви опинитеся за кермом свого життя. Зможете керувати історією і показувати своїй цільовій аудиторії те, що ви хочете, щоб вона бачила. Це не означає, що ви станете штучними чи фальшивими. Ви не створюєте сценарій для фільму. Натомість ви підкреслюєте характеристики власної особистості та презентуєте себе у найкращий спосіб для досягнення ваших бізнес- чи особистих цілей.

Тому активна участь у створенні власної репутації дозволяє вам впливати на те, як ви продаєте себе на ринку, і дає можливість контролювати свій образ, а не формувати його випадково.

Як розвивати особистий бренд

Розвиток особистого бренду — це процес, що потребує часу, уваги та стратегії. Ось кілька кроків, які можуть допомогти вам у цьому.

1. Визначте, ким ви є

Щоб створити імідж, який точно відображатиме вашу особистість та професійну індивідуальність, спершу потрібно знати, хто ви насправді. Створіть список особистих талантів і слабких сторін. Запитайте себе:

  • У яких сферах роботи я досягаю успіху?
  • Що я буду робити, якщо мені не платитимуть?
  • Які риси цінують у мені інші?
  • Яка діяльність дає мені енергію?
  • Над якими проєктами я можу працювати годинами, не відчуваючи при цьому втоми?

Якщо вам складно відповісти на ці запитання, запитайте свою сім’ю, колег і перевірте, яке враження ви справляєте на інших. Після того, як ви відкриєте для себе різні аспекти своєї особистості, ви зможете вирішити, як найкраще їх позиціонувати.

Пам’ятайте, що багатьом людям важко обрати одну конкретну нішу, тому що вони не хочуть себе обмежувати. Усвідомте, що ваш особистий бренд, як і багато корпоративних брендів, буде змінюватися в міру зростання вашого досвіду. Найкращий спосіб: обрати певну сферу, на якій ви хотіли б сконцентруватися → почати працювати → дозволити їй з часом розвиватися.

2. Обміркуйте, чим ви хочете бути відомим

Подумайте про свою УТП.

Підкресліть особисті риси та характеристики, які стосуються вашої роботи чи бізнесу. На початку побудови особистого бренду подумайте над своєю унікальною торговою пропозицією.

Якими навичками ви володієте? Які цінності ви поділяєте? Виділення цих елементів є важливим для створення сильного особистого бренду в діловому світі.

Заповніть це речення для себе: Я допомагаю [кому?] досягти [чого?], щоб [який результат?].

3. Визначте свою аудиторію

Перш ніж почати створювати особистий бренд, ви маєте чітко усвідомити, до кого намагаєтеся достукатися. Це лідери думок в вашій сфері? Рекрутери? Майбутні клієнти чи якась інша група людей? Що раніше ви визначитеся з аудиторією, тим легше буде створювати свою історію, адже ви краще розумітимете, які саме деталі вам потрібно розповідати (і де саме).

Ось кілька запитань, які допоможуть вам виявити та описати профіль вашого ідеального клієнта або підписника:

  • Демографічні дані: подумайте про вік, стать, освіту, статус стосунків, дохід, професію тощо.
  • Бажання та прагнення: яким вони бачать своє майбутнє? Які їхні мрії, цілі та прагнення?
  • Больові точки та виклики: з чим вони борються? Що заважає їм досягти своїх цілей?

Неможливо догодити всім, але намагання зосередитися на тих, хто зацікавлений у вашій експертизі, наблизить вас до мети.

4. Розкажіть історію

Один із найефективніших способів створити сильний особистий бренд — зробити це за допомогою наскрізної історії. Це дуже просто — розповісти про те, хто ви і чим займаєтеся в професійному сенсі. Але нудний опис себе не приверне увагу аудиторії і не дасть вам змоги продемонструвати свої найкращі риси.

Подумайте про те, що робить ваше життя і кар’єру унікальними. Можливо, ви пройшли незвичайний шлях, щоб досягти того, що є сьогодні? Які кроки ви зробили і з якими труднощами впоралися, щоб досягти успіху? Які ваші амбіції та цілі на майбутнє?

Коли люди дізнаються, хто ви і в чому досягли успіху, вони з більшою ймовірністю довірятимуть вам і підтримуватимуть ваші досягнення в майбутньому. Ваша аудиторія хоче дізнатися вас ближче, і найкращий спосіб зробити це — розповісти переконливу історію. Опишіть її так, щоб інші захотіли і прочитати, і поділитися нею.

Зосередьтеся на тих речах, які роблять вас унікальними, покажіть свій досвід і скористайтеся ним. Можливо, ваша освіта та досвід допомогли вам зайняти нинішню посаду, але ваші особисті риси та досвід — це те, що спонукатиме їнших слідувати за вами та співпрацювати з вами.

5. Використовуйте можливості нетворкінгу

Створюючи свій ідеальний особистий імідж, важливо постійно і продуктивно налагоджувати зв’язки, щоб розширювати свій професійний список контактів. Спілкуйтеся з колегами та впливовими особами галузі, беручи участь у формальних і неформальних заходах.

Що більше у вас контактів і що більше користі ви можете принести, — тим більша ймовірність того, що ваш особистий бренд буде популярним і авторитетним. На таких заходах проявляйте активність і просіть інших учасників зустрітися знову для неформального спілкування за чашкою кави. Якщо у вас не буде можливості поспілкуватися на заході, зв’яжіться з ними пізніше електронною поштою або через LinkedIn, щоб розпочати розмову.

6. Просіть про рекомендації

Схвальні відгуки нинішніх і колишніх колег та клієнтів про ваші навички — один із найпростіших і найпродуктивніших способів просування особистого бренду, що дає змогу іншим презентувати для вас вашу цінність і досвід. Подібно до того, як бізнес може ініціювати відгуки клієнтів, ви також повинні мати відгуки у форматі рекомендацій.

LinkedIn — найкраще місце, щоб попросити про відгуки, оскільки ці рекомендації, найімовірніше, помітять майбутні менеджери з найму, підписники або клієнти. Не соромтеся просити людей, які можуть описати досвід користування вашими послугами, зробити це.

7. Розширюйте свою онлайн-присутність

Одним із найважливіших елементів персонального брендингу є забезпечення своєї присутності в інтернеті, яку помітять керівники, менеджери з найму, колеги та інші, навіть якщо ви не шукаєте роботу. Обмін контентом в інтернеті дасть вам змогу створити онлайн-образ, який відображатиме ваші особисті риси та професійні навички. Навіть якщо ви користуєтеся соціальними мережами лише час від часу, те, що ви пишете, чим ділитеся, чи як реагуєте, формує публічний наратив, який працює на вас або проти вас. Те, як ви поводитеся онлайн, зараз так само важливо, як і ваші досягнення в офлайні, особливо коли йдеться про вашу цифрову кар’єру чи бізнес.

Сьогодні існує так багато різноманітних соцмереж, що ваша присутність в інтернеті, залежно від обраної вами платформи, буде різною. Ваша історія має залишатися послідовною на всіх платформах. Але якщо ви знаєте, де з більшою ймовірністю перебуває ваша цільова аудиторія, ви можете зосередити свої зусилля на тому, щоб саме там розповісти свою найкращу історію.

Тож якщо ви хочете, щоб один із ваших профілів або окремі пости були доступні виключно для друзів і сім’ї, налаштуйте параметри конфіденційності, щоб потенційні роботодавці або клієнти не натрапили на контент, який потенційно може зашкодити вашому бренду. Ось кілька порад, які допоможуть вам успішно створити особистий бренд в інтернеті, залежно від платформи.

Зосередьтеся на ключових галузевих навичках: HR-фахівці та інші люди часто шукають ключові слова, які стосуються посади, яку вони намагаються закрити, або авторитетів, у яких вони хочуть вчитися, тому важливо використовувати галузеві терміни у своєму профілі — вказуйте їх у заголовку, резюме та описі посади, щоб продемонструвати свої навички.

Оцінюйте свої досягнення цифрами. За можливості вказуйте кількість написаних вами статей, досягнутих успіхів або укладених угод у числовому вираженні.

Заповніть свій профіль. Завжди цікаво подивитися на ваш досвід роботи, освіту та детальний список досягнень, тому переконайтеся, що ви заповнили всі рядки свого профілю. Переконайте людей, що ви саме той професіонал, якого вони повинні найняти або за яким вони повинні слідувати.

Використовуйте цю платформу, щоб показати свою галузеву експертизу та поглибити її. Спробуйте включити свій особистий бренд у біо, використовуйте хештеги, що стосуються вашої сфери, стежте за лідерами у вашій галузі та ретвітуйте найпопулярніші історії та новини. Не забувайте: кожен ваш допис залишається частиною вашого особистого бренду.

8. Демонструйте свою цінність

Кожен професіонал має портфоліо або професійні кейси, готові для представлення у потрібний момент. Це стосується і світу бізнесу. Існує тісний зв’язок між знаннями та досягненнями, якими ви володієте, та довірою клієнтів до вашої здатності виконувати роботу належним чином.

У сучасному світі особливо важливо мати особистий сайт або онлайн-портфоліо, яке надає вичерпну інформацію про ваші навички та досвід, а також допомагає візуально оцінити вашу роботу. Створити сайт можна дуже легко за допомогою різноманітних онлайн-платформ.

9. Пишіть гостьові пости в інших блогах

Публікація гостьових постів — чудовий спосіб побудувати особистий бренд. Це означає, що ви пишете статті або матеріали для інших сайтів чи блогів, а не для власного. І це має безліч переваг.

По-перше, ви отримуєте можливість дістатися до нової аудиторії, яка може бути зацікавлена у вашій тематиці. Наприклад, якщо ви експерт у сфері маркетингу та опубліковали статтю в популярному маркетинговому блозі, це допоможе залучити нових читачів до вашого бренду.

По-друге, якщо вас запрошують писати для інших ресурсів, це свідчить про вашу експертизу в цій сфері. Інші люди бачать ваші публікації на ресурсах, яким вони довіряють, і це сприяє збільшенню вашого авторитету. Набагато легше отримати візу талантів або синю галочку офіційного акаунту, якщо про вас заговорили ЗМІ.

Іноді вам може випасти можливість писати для вебсайтів або блогів з великою аудиторією або авторитетними фігурами у вашій сфері. Наприклад, якщо ви пишете про музику і вам запропонували написати гостьовий пост для блогу відомого музичного критика, це може принести вам багато нових можливостей і підвищити ваше визнання.

Обрати майданчик для гостьової публікації та зв’язатися з власником сайту можна за допомогою сервісу PRNEWS.IO.

10. Переосмислюйте особистий бренд у міру свого зростання

З розвитком життя та кар’єри ваш особистий бренд буде змінюватися. Налаштовуйте свій образ відповідно до того, як ви зустрічаєтеся з різними людьми, знаходите нові ділові можливості, розвиваєте кар’єру та змінюєте свої послуги.

11. Зрештою, будьте собою

Пам’ятайте, що у світі немає іншої такої самої людини, як ви. Інші можуть мати схожі послуги, інтереси та досвід, але вони будуть реалізовувати це під іншим кутом зору. У цьому перевага персонального брендингу – кожна людина унікальна.

Побудова міцного персонального бренду не складна, але досяжна і виправдана справа. Ніколи не буває ідеального часу для початку, тому перестаньте чекати і почніть працювати. Якщо ви думаєте почати наступного місяця, почніть сьогодні. Ви обов’язково зробите деякі помилки. Але врешті-решт ви досягнете багато чого, зустрінете багато нових друзів і значно вдосконалитеся на цьому шляху.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-02-22 14:20:16