Питання від читачів, щодо пенсійної справи та спадщини: коментує юрист Марина Ларченко
До редакції MYNIZHYN.com неодноразово зверталися читачі з питаннями, яке хотіли б задати юристу.
Це і банківські кредити під час війни і спадщина і житлово-комунальні питання, тощо.
До прикладу – ось одне із них: «Де знайти інформацію для суду при оформленні спадщини, потрібна інформація про дату та рік виходу на пенсію та підстава або рішення про вихід на пенсію? Можливо доступ до пенсійної справи, пенсіонера яка померла у 1998 році, Ніжинського району, Чернігівської області, хто має право на доступ до пенсійної справи, яку інформацію можна отримати за померлу, які спадкоємці? Чи можна отримати спадкоємцям фото копію пенсійної справи або трудової книжки?Які для цього потрібні документи?До кого робити запит»
Дане питання коментує кандидат юридичних наук, доцент кафедри політології, права та філософії НДУ імені М.Гоголя, доцент – Марина Ларченко.
З приводу Вашого запитання, прийшла до таких висновків: загалом доступ до будь-якої пенсійної справи можна здійснити через електронний кабінет фізичної особи на сайті Пенсійного фонду України. Там потрібен цифровий підпис і пароль до нього, який чинний протягом року, тому це можливо зробити лише особі щодо неї самої.
А в даному випадку громадян цікавить справа особи, що померла в 1998 році, тобто в період, коли електронних цифрових кабінетів взагалі не існувало, як і пенсійного забезпечення в його сучасному розумінні, бо це був перехідний період до цифрового обліку. Тому такі пенсійні справи мають зберігатись в архівах, але зовсім не факт, що збереглися. З цим питанням потрібно звернутись до територіального відділення пенсійного фонду в місті Ніжині, вони можуть отримати таку інформацію з архіву щодо конкретного року, а також мають відповісти на питання, чи особа, яка звертається має право на ознайомлення з цією конкретною пенсійною справою, бо захист персональних даних ще ніхто не скасовував.
Щоб дізнатись, хто був спадкоємцями померлої у 1998 році особи, то тут пенсійна справа не допоможе. Один з можливих шляхів: знайти документи про спадщину, які можуть бути зареєстровані в державних органах. Зазвичай, це заповіт, повідомлення про спадщину тощо. Звертайте увагу на нотаріально засвідчені документи, які можуть містити інформацію про спадкоємців.
Також можуть допомогти місцеві органи реєстрації актів цивільного стану. До них можна звернутися за місцем смерті особи. Вони можуть надати інформацію про смерть та, можливо, про спадкоємців.
Ще один шлях: звернутись напряму до органів державного архіву. Пройшло багато часу, і ймовірно, інформація знаходиться саме там. Можна звернутися до місцевого державного архіву або до Центрального державного історичного архіву.
І нарешті, можна використати шлях надсилання запиту на інформацію до відомчих установ, які ймовірно могли мати відповідні відомості або оформити запит до державних реєстрів нерухомості. До останніх, зокрема, мають доступ усі нотаріуси.
Звертаю увагу, що доступ до інформації може бути обмежений законодавством про захист особистої інформації, тому важливо дотримуватися правових процедур та правил конфіденційності при зверненні за такою інформацією.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Фото: megaobzor.com та з архіву юриста
Viber
Джерело: mynizhyn.com
2024-01-24 12:18:43