«Флаєр», що замінить «Хаммер»: експерт про машини Сил спеціальних операцій США, що ротують знамениті позашляховики

Що це за «Флаєр», який покликаний замінити легендарні «Хаммери» в коментарі АрміяInform розповів відомий дослідник військової техніки та озброєння, доктор історичних наук, професор кафедри гуманітарних наук Національної академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного Андрій Харук.
— Отже, Андрію Івановичу, що вам вдалося дізнатися про цей відносно новий позашляховик для американських спецпризначенців?
— Створювався цей автомобіль на замовлення Сил спеціальних операцій США дійсно для заміни «Хаммерів». В основу покладена розробка стартапу Flyer Defense LLC, довести яку до пуття і до серійного виробництва допоміг концерн «Дженерал Дайнемікс».
Flyer 72-LD — це двовісна повнопривідна модульна платформа спорядженою масою (залежно від комплектації) 2,5-3,1 т і вантажопідйомністю 2-2,6 т. Машина може транспортувати до дев’яти осіб, а в медико-евакуаційному варіанті — до п’яти поранених на ношах.
— Які основні тактико-технічні дані цієї платформи і яке озброєння на ній можна розмістити?
Передбачений монтаж різних зразків озброєння (7,62-мм і 12,7-мм кулеметів, 40-мм автоматичного гранатомета) на верхній турелі йдодаткових вертлюгах.
Дволітровий турбодизель розвиває потужність 195 к.с. і крутний момент 400 Нм. Коробка передач — автоматична шестиступінчата. Швидкість автомобіля сягає 120 км/год, запас ходу по шосе — 800 км.
— Попередні американські армійські позашляховики відрізнялися модульністю та різноплановістю відповідно до потреб Пентагону. Як вийшло з цією машиною?
— ССО США обрали Flyer 72 у 2013 р., і до 2020 р. отримали 1297 таких автомобілів, стандартизованих як М1288. Інший варіант — М1297 — придбаний армією США (300 з опцією ще на 1700).
Якщо М1288 стандартно вміщає 6-7 бійців, то місткість М1297 за рахунок відмови від частини «ссошних» «примочок» збільшена до дев’яти осіб.
В портфелі фірми є й броньований варіант Flyer 72, а також Flyer 60 — компактніший і вужчий варіант.
— Американські виробники практично ніколи не зосереджувалися виключно на потребах власних Збройних сил. Яка ситуація з експортними поставками «Флаєрів»?
— Поза США автомобілі Flyer 72 не набули особливого поширення. Кілька машин придбала для своїх парашутистів Греція, 27 купила Італія (для 9-го штурмового парашутного полку), якась кількість потрапила до ОАЕ.
Кількадесят автомобілів терміново передали Ізраїлю після початку війни з ХАМАСом. Про це, зокрема, повідомляє профільне тель-авівське видання IsraelDefense. В ЦАХАЛі ці автівки «Беєрі» — на ім’я одного з кібуців на околицях сектора Гази, що пережили різанину 7 жовтня.
Автори ізраїльського часопису наголосили, що стартап Flyer Defence було створено колишнім ізраїльським підприємцем, ветераном ізраїльського спецназу, генерал-майором резерву Одедом Нехуштаном, а керує виробництвом його брат Аміт Нехуштан.
В армії США Flyer 72 LD призначена насамперед для участі в операціях з десантування за допомогою гелікоптерів CH-47 та CH-53 та літаків ВТС C-130 та C-17. Завдяки додатковим комплектам броні, які досягають рівня захисту від вибухів STANAG Level I, Flyer 72 LD може збалансувати живучість і гнучкість місії.
Позашляховик Армії США Flyer 72 LD. Відео: Military Signature
Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2025-04-08 06:49:00