Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Зумери та меленіали: в чому різниця між поколіннями

Фото: Depositphotos

У світі набуло популярності таке поняття, як теорія поколінь. Його започаткували американці Нейл Хоув (Neil Howe) і Вільям Штраус (William Strauss). Вони вважають, що люди, народжені в один період, мають однаковий набір цінностей, модель поведінки, погляди на життя і на роботу.

Теорія поколінь – це науковий підхід, що аналізує спільні переконання, цінності та поведінкові моделі людей, які народилися в один і той самий період. Ці спільні риси формуються під впливом історичних подій, технологічних нововведень та соціальних змін, які відбуваються протягом їхнього виховання.

Хоча часові рамки поколінь є умовними, люди, які народилися на межі цих періодів, можуть мати чіткі ознаки попереднього покоління. Проте часові межі не роблять особу автоматично типовим представником свого покоління. Наприклад, людина, яка народилася в поколінні, що вважається схильним до ризику, може насправді бути консервативною та цінувати стабільність.

Факти ICTV розказують, хто такі зумери та міленіали та в чому різниця між цими поколіннями — читайте детальніше на Фактах ICTV.

Хто такі зумери

Зумери або покоління Z (зет) – люди, народжені приблизно з 1997 до 2012 року. Це покоління виросло в епоху глобалізації, інтернету і мобільних технологій.

Зумери є першими цифровими ″аборигенами″, які із самого дитинства використовують смартфони та комп’ютери. Вони звикли спілкуватися за допомогою месенджерів та не уявляють життя без соціальних мереж.

З одного боку покоління digital – це добре, бо для них межа реального і віртуального світу практично стерта. Весь технологічний процес був з ними майже з народження. А з іншого — ці діти рано потрапили у нескінченний інформаційний потік, який важко проаналізувати та зробити певні висновки.

  • Зумери характеризуються високим рівнем усвідомлення соціальних та екологічних проблем. Прагнуть до змін, з акцентом на інклюзивність та толерантність.
  • Покоління зумерів вирізняється своїми життєвими установками, поглядами та принципами. Більшість із них мають певну соціальну позицію, прагнуть справедливості та чесності від суспільства.
  • Вони не бояться висловлювати власні думки та намагаються впливати на рішення інших. Ці люди вважають, що відкритий діалог може розв’язувати будь-які світові проблеми.

Якщо роботодавець бере на роботу зумерів, то треба розуміти, що ці люди – індивідуалісти. Вони здатні навмисне протестувати проти стандартних речей.

Покоління Z дуже любить навчатися, а багатозадачність для них — це норма. Проте вони не з тих, хто обирає роботу ″раз і на все життя″. Часто вони не можуть визначитися, чим саме хочуть займатися, пробуючи себе в різних сферах.

Зумери не люблять, коли їм щось нав’язують. Хочуть працювати самі на себе, щоб бути незалежними.

Згідно з останніми статистичними даними, 1/3 з них вже працюють приватними підприємцями, 50% — студенти.

Це покоління обов’язково повинно мати свободу, простір для творчості та креативних ідей. Вони завжди знайдуть час для розваг та відпочинку, адже для них це дуже важливо. Часто обирають віддалений формат роботи та мають цікаві хобі.

Покоління зумерів вважається унікальним, проте ці люди однаково потребують підтримки. Для них важливо, щоб їх чули, дослухалися й поважали їхню думку. За даними дослідження, 40% представників покоління Z більшу частину часу відчувають стрес або тривогу, що значно вище, ніж у старших поколінь.

Знати про особливості характеру та моделі поведінки, які належать поколінню зет, дуже важливо для бізнесу. Під час здійснення покупок вони надають перевагу комунікаціям через месенджери, повідомленням у Viber або SMS. Орієнтовно 52% у взаємодії з брендом хочуть, щоби бізнес-повідомлення їх надихало та захоплювало. Часто купують у блогерів та у відомих людей.

Покоління Z частіше зосереджується не на матеріальній цінності товарів, а на тому, яку духовну цінність, практичну користь та радість вони можуть йому принести.

Фото: Depositphotos

Хто такі міленіали

Міленіали (покоління Y) – це покоління, яке народилося приблизно з 1981 до 1996 року. Вони виросли у часи стрімкого розвитку технологій і переходу до цифрової епохи.

Це покоління стало свідками важливих подій та економічних потрясінь. Більшість міленіалів, що мешкає в Україні, народилася, коли розпався СРСР і настали важкі 90-ті, що якось відобразилося на їхніх фінансових звичках.

Міленіали досить освічені люди. Знають, де загуглити, та добре орієнтуються у великому потоці інформації. Вони застали стрімкий розвиток соціальних мереж та активно користуються ними.

Міленіали відомі своєю гнучкістю, відкритістю до нових ідей та прагненням до балансу між роботою та особистим життям. Вони цінують досвід, навчання й соціальну відповідальність.

Таким людям важливо мати й розуміти сенс на робочому місці, мати змогу розвиватися, співпрацювати з найкращими фахівцями, компаніями, партнерами тощо.

Вони віддані своїй справі, проте все менше хочуть працювати лише заради грошей. Для них важливе розуміння, що своєю роботою вони приносять користь та можуть залишити після себе позитивний слід. Міленіали прагнуть покращувати світ навколо, тому дуже добре, якщо це збігатиметься з місією компанії.

Чим молодші люди, тим більше вони поважають конкретну людину, її навички, характер, а не якийсь умовний авторитет, який керує організацією. Для них важливий демократичний стиль управління.

Покоління Y схильне до ризику. Вони готові вкладати кошти в активи, якщо вважають їх перспективними. Більш схильні до онлайн-інвестування, адже звикли до швидкого доступу до інформації та здійснення в інтернет операцій.

Фото: Depositphotos

Зумери та міленіали: у чому різниця між поколіннями

Міленіали багато в чому схожі із зумерами, адже вони також народилися й зростали у роки швидкого розвитку технологій.

У глобальному дослідженні Deloitte сказано, що на сьогодні вони є найбільш платоспроможним населенням у світі, головними клієнтами для бізнесу й основою робочого колективу в компаніях.

Згідно з проведеним дослідженням, різниця між міленіалами та зумерами не дуже велика. Ці покоління стурбовані геополітичною ситуацією у світі, зокрема війною на території України, кліматичними змінами, пандеміями тощо. Вони виступають за екологічність, толерантність та рівність.

Ключовою ознакою цих поколінь є незадоволеність своїм фінансовим становищем. Багато людей переймаються, що живуть від зарплати до зарплати й не завжди можуть покривати свої щоденні витрати, — каже 46% зумерів та 47% міленіалів.

Також вони хвилюються, що не зможуть забезпечити собі гідну старість та комфортно жити на пенсії. Так вважає 26% зумерів та 31% міленіалів. Тому задля покращення фінансової стабільності можуть часто змінювати роботу.

З відмінностей між поколіннями можна виділити:

  • Технології — міленіали стали свідками переходу від аналогових до цифрових технологій, тоді як зумери виросли в умовах вже повністю цифрового світу. Це вплинуло на їхню взаємодію з інформацією та комунікацією.
  • Цінності — міленіали більше зосереджені на самовираженні й досягненні балансу між роботою та особистим життям. Зумери, своєю чергою, наголошують на соціальній справедливості, екології та активізмі.
  • Спосіб спілкування — міленіали вважають за краще спілкування через текстові повідомлення та соціальні мережі, але зумери активно використовують платформи, як TikTok, які базуються на коротких відео та візуальному контенті.
  • Економічні реалії — міленіали часто зіштовхуються з проблемами, пов’язаними з високим рівнем боргів і нестабільністю на ринку праці, тоді як зумери стикаються з викликами, пов’язаними з кризою клімату та швидкими змінами в технологіях.

Міленіали та зумери являють собою два різних, але водночас доповнювальних один одного погляди на світ. Вони мають свої унікальні цінності та характеристики, які впливають на наше суспільство.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Розуміння цих різниць допомагає не лише краще спілкуватися між поколіннями, але й вирішувати спільні виклики, з якими стикається наше суспільство.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-11-04 17:15:00