що це і для чого призначений
Після того, як вночі 14 квітня Іран запустив ракети та дрони-камікадзе по Ізраїлю, низка ЗМІ та у соцмережах стали повідомляти, що з Тель-Авіву піднявся урядовий літак Судного дня – Boeing E-4B. Начебто на борту перебував прем’єр Беньямін Нетаньягу.
Проте офіційного підтвердження про те, що прем’єр-міністр полишив територію Ізраїля немає.
Літак Судного дня (Doomsday plane)
Літак Судного дня (Doomsday plane) – це повітряний командний пункт, призначений для управління збройними силами США у разі ядерної війни.
Зараз дивляться
Такий літак у своєю розпорядженні має Держава Ізраїль.
Характеристики літака Судного дня
Виробник: Boeing (США),
Швидкість: 602 миль/год (968 км/год),
Дальність польоту: 6 200 морських миль (11 482 км)
Екіпаж: до 112 осіб (льотний екіпаж та екіпаж місії).
Літак Boeing E-4B є мілітаризованою версією комерційного авіалайнера 747-200 і діє як основний повітряний командно-штабний центр США.
Для чого проєктували літак Судного дня
Boeing E-4B спочатку проєктували для перевезення очільника Пентагону та Об’єднаного комітету начальників штабів під час ядерної загрози.
Літак здатен забезпечити високу живучість, функціонування командного центру, центру управління та зв’язку з американськими військами, виконання екстрених військових наказів та координації дій цивільної влади.
Специфіка літака Судного дня
Основна палуба розділена на шість функціональних зон: робоча зона командування, конференц-зал, кімната для брифінгів, робоча зона оперативної групи, а також зони зв’язку та відпочинку.
Екіпаж Boeing E-4B може включати до 112 осіб, зокрема оперативну групу об’єднаних служб, льотний екіпаж, технічних спеціалістів, групу зв’язку та допоміжний персонал.
Boeing E-4B має захист від електромагнітних імпульсів, систему, призначену для підтримки сучасної електроніки і комунікаційного обладнання.
Літак має захист від ядерного і теплового впливу, акустичний контроль, модернізовану систему кондиціонування повітря для охолодження електронних компонентів.
Удосконалена система супутникового зв’язку покращує глобальний зв’язок між стратегічними і тактичними супутниковими системами і повітряним оперативним центром.
У Військово-повітряних сил США принаймні один літак E-4B завжди перебуває в стані бойової готовності на одній з баз по всьому світу.
Перші літаки Судного дня з’явилися в парку ВПС у 1974 році, але до 1985 року всі літаки моделі А переобладнали на новішу модель В.
Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-04-14 11:30:25