Як чернігівські енергетики відключають містян від світла, й чому це не вигідно компанії

Цілодобово їздять вимикають та вмикають світло. У Чернігові бригади електриків вручну перемикають електропостачання в районах, де зробити це дистанційно неможливо. Загалом таких розподільних пунктів по місту 25. Цілодобово працює і кол-центр “Чернігівобленерго”. Кожен четвертий дзвінок — це скарга на сусідів, у яких є світло, бувають і погрози. Як працюють енергетики в умовах аварійних та екстрених відключень — у нашому матеріалі.
Бригада електриків “Чернігівобленерго” приїхала до розподільного пункту, щоб вимкнути світло за графіком.

Одне натискання — і центральна частина міста без світла. Електрики цілодобово чергують в місті, оскільки не всі райони можна відключити дистанційно. Загалом таких розподільних пунктів 25. Тому виникають розбіжності з графіками, говорить директор “Чернігівських міських електромереж” Олександр Короп.
“Бригада на певний час повинна з мікрорайону, де вона перебуває в процесі виконання планових робіт, приїхати, отримати команду, включити вимикач приєднання, потім доповісти про виконання команди. На це витрачають мінімум хвилин десять”.

За словами Олександра Коропа, щодня в місті чергують три бригади, а відключати світло компанії економічно невигідно.
“Ми відключаємо якомога більше споживачів і маємо з цього якийсь зиск, то ні. Наш бізнес полягає в тому, що ми продаємо людям електричну енергію. Чим більше ми здійснюємо відключень, тим менше ми отримуємо коштів”.
Вимикають світло за потреби, згідно з лімітом, який встановлює “Укренерго”. Відключають від електроенергії 75% абонентів, інші споживачі знаходяться на одній лінії з об’єктами критичної інфраструктури. У Чернігові діють три групи та 17 черг відключень, каже Олександр Короп.

“Можливо введення однієї групи, декількох черг, можливо введення двох груп — або повністю, або частково. А можливо введення і всіх трьох груп. Це чергується в залежності від команди диспетчера НЕК “Укренерго” про зняття потужності”.
Дізнатися, коли увімкнуть чи вимкнуть світло за адресою, можна, зателефонувавши на цілодобову гарячу лінію та слідувати голосовим інструкціям.
“Якщо немає світла, можна просто скористатися відповідною функцією, ввести свій особовий рахунок і людина отримає інформацію, яка їй необхідна”, — говорить начальник кол-центру АТ “Чернігівобленерго” Олександр Шабалін.

За словами Олександра Шабаліна, у кол-центрі працює щоденно до десяти операторів. Одночасно в черзі може бути 180 людей зі всієї області. За день в середньому кожен працівник приймає до 250 дзвінків. Кожен четвертий дзвінок — скарга на сусідів, розповідає інженерка кол-центру Валерія.
“Напевно, кожен четвертий дзвінок — це більше скарга не на те, що в мене немає світла, а те, що у сусіда світло є, а в мене немає. Так само доносимо інформацію, що різні лінії відключаються по різному”.

Кілька разів на день оператори отримують дзвінки з погрозами. Дані про такі звернення служба безпеки компанії передає правоохоронцям.
“Погрожують особисто оператору чи компанії, такі дзвінки передаються до служби безпеки, й далі вже з ними працюють. Намагаємось не спровокуватися на цей конфлікт, якщо вдається заспокоїти, то це добре”.
Читайте також
В тролейбусах у Чернігові пільговикам видають “нульові” квитки: для чого це потрібно
Підписуйтесь на Суспільне Чернігів і на інших платформах: Telegram, Facebook, Viber, YouTube.
Джерело: Суспільне мовлення України
2023-01-25 19:29:06