Виявлено взаємозв’язок між зростом дитини та її успішністю в школі — дослідження

Команда американських учених під час дослідження зробила спробу з’ясувати, як зріст дитини впливає на її успішність у школі.
Оскільки більш ранні дослідження показали, що люди високого зросту частіше отримують вищі доходи, вчені вирішили з’ясувати, чи не формуються передумови для цієї переваги ще в шкільні роки. Для аналізу було використано дані близько півмільйона школярів із Нью-Йорка.
Високий зріст та інтелект
Згідно з однією з гіпотез, високі чоловіки і жінки можуть бути більш впевненими в собі або викликати більш позитивне сприйняття. Інша теорія припускає, що високий зріст пов’язаний з поліпшеними когнітивними здібностями.
Зокрема, високі люди зазвичай демонструють кращі результати в тестах на когнітивний розвиток порівняно зі своїми нижчими однолітками. Це дає змогу припустити, що успіхи на ринку праці можуть бути зумовлені не лише зростом, а й вищими розумовими здібностями.
Дослідження
Оскільки академічна успішність відіграє ключову роль у формуванні майбутнього заробітку, економісти провели дослідження, щоб визначити, як зріст дітей впливає на їхні успіхи в навчанні.
Для цього було використано дані Департаменту освіти Нью-Йорка, що містять щорічні результати тестів учнів державних шкіл, статистику їхнього зросту, демографічну інформацію та інші відомості. Аналіз охопив близько 500 тис. школярів початкової та середньої школи за період з 2010 по 2017 роки.
Найкращі бали для високих
Результати показали, що існує стійкий, хоча й незначний зв’язок між зростом та академічними досягненнями. У середньому вищі школярі краще справлялися з тестами з математики та англійської мови. Цей ефект спостерігався як у хлопців, так і в дівчат.
Дослідження враховувало відносні показники зросту всередині класу порівняно з однолітками тієї ж статі та віку. З’ясувалося, що діти, зріст яких перевищував середній показник на одне стандартне відхилення, отримували в тестах результати на 0,03-0,04 стандартного відхилення вищі.
Хоча різниця була незначною, вона виявилася статистично значущою. Наприклад, у тестах з англійської мови найвищі 2,5% учнів демонстрували результати на 0,18 – 0,19 стандартного відхилення вищі порівняно з найнижчими однокласниками.
Інші чинники успішності
Додатково дослідники вивчили, чи не пов’язані виявлені ефекти зі станом здоров’я дітей: передбачалося, що високі школярі можуть рідше хворіти або краще харчуватися.
Однак навіть з урахуванням таких чинників, як ожиріння і відвідуваність школи, зв’язок між зростом і оцінками зберігався. Скориговані дані на основі сімейного стану та умов раннього дитинства послабили кореляцію, але вона все ж залишалася статистично значущою.
Автори дослідження також підкреслили, що оцінити всі аспекти впливу раннього розвитку та соціальних чинників на високих дітей повністю не вдалося.
Джерело: Economics and Human Biology
Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-04-29 10:48:00