Будівельні матеріали м.Ніжин
Місто і регіон

Укрзалізниця скасувала швидкісний потяг Інтерсіті «Київ-Чернігів-Київ»

АТ «Укрзалізниця» скасувала швидкісний потяг Інтерсіті зі сполученням «Київ-Чернігів-Київ». Про це стало відомо 9 липня. Його вирішили замінити модернізованим електропоїздом, що курсує 6 разів на тиждень у сполученні Фастів-Чернігів-Фастів.

Що про це думають чернігівці, та яка різниця між потягами, дізнавалися журналісти Чернігівської Медіа Групи і сайту 0462.ua.

Трохи передісторії

Нагадаємо, після облоги Чернігова у лютому-березні 2022 року і підірвані автомобільні мости залізниці була фактично єдиною можливістю для людей добиратися до столиці. 19 травня 2022 року за маршрутом Чернігів-Київ-Чернігів розпочав роботу двоповерховий електропоїзд Skoda. Це була справжня революція у пасажирських перевезеннях і певне засвідчення поваги до Чернігова і до чернігівців, які боронили і своє місто і шлях на столицю. Саме так це сприймали багато містян. Цей потяг був дуже комфортним і складався з 6 вагонів. На другому поверсі розміщувалися місця першого класу, а на першому – другого класу.

Чернігівці були в захваті від нового поїзда, а сама Укрзалізниця повідомляла, що тільки за перший місяць цим потягом перевезла близько 17 тисяч пасажирів, підтверджуючи тим самим його шалену популярність і актуальність.

Рік назад редакція Чернігівської Медіа Групи також готувала велику статтю про залізничне сполучення між Черніговом і Києвом і його популярність. І ті цифри, які тоді ми отримали від Укрзалізниці дійсно вражали. У 2021 році щодня в сполученні Київ-Чернігів-Київ було перевозилося в середньому 30 пасажирів (цифра придбаних квитків). А у 2023 році (до 23.06.2023) цифра щоденних пасажирських перевезень між Черніговом і Києвом в обох напрямках зросла до 675. Зростання просто карколомне, яке свідчить про популярність цього потяга і цього маршруту.

Чернігівський потяг Інтерсіті перекинули на Одесу

Отже з 8 липня Інтерсіті скасували, замінивши його модернізованим електропоїздом. Тепер наше місто зі столицею сполучають дві пари регіональних потягів, які обслуговуються складами електропоїздів № 892/891-894/893 Фастів-Чернігів-Славутич-Фастів, та № 886/885-888/887 Фастів-Чернігів-Фастів. Тобто замість Інтерсіті Київ-Чернігів-Київ Укрзалізниця фактично продублювала вже наявний маршрут, тільки наклавши його на старий розклад. Відмінність їх тільки в тому, що перший потяг їде далі до Славутича, а кінцевою зупинкою другого потяга є Чернігів.

Швидкісний потяг Інтерсіті, що сполучав Чернігів із Києвом, тепер курсує від столиці до Одеси. Як повідомляє АТ «Укрзалізниця», таке рішення прийняли у зв’язку із сезонним підвищенням пасажиропотоку у напрямку курортного міста. Замінив його електропоїзд, який пройшов капітальний ремонт влітку 2023 року.

Модернізована машина обладнана пандусами та місцями для зарядки смартфонів. Час на дорогу до столиці збільшився на 12 хв, а з Києва до Чернігова – на 24 хв. Збільшилася і кількість місць, наразі їх налічується 585, що на 190 більше, ніж у складі відміненого Інтерсіті.

Електропоїзд курсує щодня, окрім четверга. Однак, у середу 31 липня він також не вийшов на маршрут. Як повідомили у довідковому бюро на вокзалі, це пов’язано з ремонтними роботами. Також нам сказали, що цей потяг з 1 по 6 серпня не їхатиме до Фастова, лише до Києва. Ранковий поїзд відправляється із Чернігова о 07:51, і прибуває до столиці о 10:46. Вартість квитка – 84-97 грн, залежно від дня поїздки.

Чернігівці обурені і чекають на повернення Інтерсіті

Багатьох чернігівців неабияк обурила така заміна. Тож користувачі соцмереж активно ділилися скаргами на сторінці АТ «Укралізниця» у Facebook. Жителі міста обурювалися переважно відсутністю кондиціонерів та комфорту.

Коментарі чернігівців у Facebook

Чи змінилася за три тижні думка чернігівців про новий електропоїзд? Щоб дізнатися відповідь на це питання, ми вирушили зранку на залізничний вокзал міста.

Чернігівка Ольга виховує дитину з інвалідністю. Тричі на тиждень жінка разом із сином їздить до столиці. Ольга зазначає, що швидкісний потяг Інтерсіті доволі зручний для поїздки з дитиною, на відміну від звичайних електричок.

Ольга, Фото: Валентина Гавриленко

– Я два роки їздила з сином зранку на Інтерсіті, і дуже погано, що його прибрали. Спочатку прибрали потяг «Skoda», а тепер і цей. Нам було дуже зручно їхати ним, швидше, зручні сидіння, чисто, взимку тепло, і вагон такий, що дитина могла в дорозі гратися, бігати так, щоб не заважати іншим. Різниця величезна, не вистачатиме того комфорту. Напевно замінили тому, що мало квитків купували. Але я б не сказала, що на Інтерсіті залишалося багато місць. Бувало таке, що треба було взяти квитки, але їх уже не було. Дуже багато народу їхало і до Ніжина, і до Києва, – ділиться Ольга.

Пані Тамара не часто подорожує до столиці, проте жінка встигла проїхатися і на Інтерсіті, і на електропоїзді зі сполученням Фастів-Чернігів-Фастів. Пенсіонерка говорить:

Тамара, Фото: Валентина Гавриленко

– Я їжджу не часто, але хочу сказати, що то був зручний поїзд. Він був чистим, тихим та комфортним. У понеділок я їхала новою електричкою, і не можу сказати, що вона зовсім погана, але всю дорогу її трусить, і стоїть гул. Комфорту не вистачає, проте, порівняно із приміськими електричками, це теж непогано. Хотілося б, щоб повернули назад Інтерсіті. Я впевнена, що багато людей готові переплачувати за комфорт.

Пенсіонерка зазначає, головна перевага нового маршруту в тому, що потяг курсує майже кожного дня. Однак пані Тамара наголошує й на важливому, на її погляд, мінусі, а саме мала кількість зупинок.

Пані Ірина їздить до столиці кожного тижня. Доки курсував швидкісний потяг Інтерсіті, жінка їздила ним до Чернігова, а от до Києва їй доводилося діставатися із пересадками.

Ірина, Фото: Валентина Гавриленко

– З Києва я їхала, і квиток коштував 100 грн, а з Чернігова – 170 грн, – розповідає пані Ірина. – Чому така різниця – невідомо, але ж і маршрут однаковий, і потяг один і той самий. Тому я їхала з Чернігова із пересадками, а із Києва постійно на Інтерсіті. Було комфортно, можна купити каву, а в новому їдеш наче в скотовозі, ніяких умов немає.

Для жінки заміна потягу стала несподіванкою. Пані Ірина дізналася про нововведення на вокзалі, коли замість швидкісного потягу приїхав електропоїзд. Жінка говорить:

– Я не знала про те, що його скасували. Прийшла на вокзал, чекаю на гарний потяг, а тут приїжджає електричка. Це було несподівано. Пересідати на автобус для мене невигідно, бо дорога коштує 300 грн, а переплачувати за поїздку до Києва на електричкі не бачу сенсу, тому й надалі буду їздити із пересадками. Але хотілося б їхати з Києва із комфортом.

Серед чернігівців знайшлися й ті, кому байдуже на заміну потягів. Але це переважно люди, які дуже рідко їздять до Києва.

Думку громади наразі не чують

Навіть попри збільшення кількості місць та зменшення ціни, чернігівців обурює відсутність комфорту. І офіційна позиція Укрзалізниці не наповнює оптимізмом. На наш журналістський запит ми отримали лаконічну відповідь стосовно відсутності кондиціонера у нібито оновленому електропоїзді: «Наразі облаштування регіонального поїзда № 886/885-888/887 Фастів-Чернігів-Фастів кондиціонерами не планується».

Чи планує АТ «Укрзалізниця» повертати на маршрут швидкісний електропотяг Інтерсіті – наразі невідомо. Як ми вже писали вище, чернігівський потяг Інтерсіті перекинули на одеський напрямок, і згідно інформації від Укрзалізниці там він курсуватиме до 1 вересня. Але чи відбудеться повернення вже звичного для чернігівців комфортного Інтерсіті після підвищеного літнього попиту на південний напрямок, питання поки відкрите. У прес-центрі Укрзалізниці наразі не змогли надати відповідь на це питання. Також не планує Укрзалізниця і призначати додатковий новий регіональний потяг зі сполученням Київ-Чернігів-Київ.

І чи не той це випадок, дорогі чернігівці, коли за свої права і за свій комфорт варто поборотися? Адже наше місто і його мешканці заслужили на поважне ставлення до себе. Можливо варто зробити колективне звернення до керівництва Укрзалізниці і зібрати підписи тисяч чернігівців? Висловлюйте свою думку у коментарях до цієї статті.

Також трохи дивує абсолютне ігнорування цієї проблеми зі сторони як міської, так і обласної чернігівської влади. Адже саме вона має відстоювати інтереси місцевої громади, яка чекає що чернігівські керманичі також звернуть увагу на голоси тисяч чернігівців, які чекають на повернення Інтерсіті на маршрут між містом-героєм Черніговом і містом-героєм Києвом.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Валентина Гавриленко
Чернігівська Медіа Група

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями:
Telegram
Viber
Facebook
Instagram


Джерело: mynizhyn.com
2024-08-02 10:50:16