Будівельні матеріали м.Ніжин Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Технології та ритуальні танці: як з Українського дому виганяють дух радянщини


Технології та ритуальні танці: як з Українського дому виганяють дух радянщини

В Українському домі презентували масштабне дійство до Дня Незалежності України — мультимедійну виставу Шлях до… режисера Влада Троїцького. Це синтез мистецтва й технологій: масштабна інсталяція, відеопроекції на 360 градусів, сучасний балет від театру танцю Totem та авторська музика.

Усе театралізоване дійство просякнуте ритуальними танцями. В такий спосіб, каже Троїцький, виганяє дух радянщини з монументальної споруди в серці Києва!

Влад багато розпитував нас, що таке Україна. Яке наше ставлення до неї, чим ми особливі, наша нація, наштовхував нас на якісь думки та намагався надати сенс, щоб ми самі його знайшли в собі. Ми почали задумуватися насправді – чому так, що таке Україна, всі люблять Україну, але чим ми особливі, чим ми відрізняємося від інших націй.

Театр танцю Totem dance складається з 12 учасників. Майже всі – однолітки незалежності. В атріумі Українського дому вони танцюють історію України. За півтора місяця щоденних тренувань ноги вкрились мозолями.

– У мене така мозоль, яка не проходить декілька місяців. Для танцівника це нормально – відчувати біль. Але ми дуже любимо те, що робимо, це важливіше – ми вкладаємо душу, серце, себе, – сказала учасниця Totem dance Ксенія Федорових.

Танцівники кажуть, що своєю постановкою вони даватимуть українську енергію цьому простору. Режисер мультимедійної вистави – Влад Троїцький – автор чергового театрального винаходу.

– Вийти за рамки – це певною мірою містичне місце, розташоване на Європейській площі. Колишній музей Леніна наповнити зовсім іншим змістом, оскільки це ритуальне дійство. Те, що ми сьогодні робимо – це мультимедійний ритуал. Новий вид мистецтва, – розповів Влад Троїцький.

Бюджет вистави понад 2 млн грн.  Це тонни технічної апаратури для масштабної інсталяції, інтегрованої в простір атріуму.

Композиторка Яна Шлябанська спеціально для вистави написала авторську музику, яка поєднала в собі елементи народного звучання та класики. Виконавці – формації Нова Опера.

Хореографічні візерунки на межі з шаманським дійством. У виставі багато прихованих символів, закодованих слів, меседжів Тараса Шевченка, поєднаних з мовою жестів.

У виставі про історію України немає антагоністів, наративу і повчання. Натомість є внутрішнє протистояння нації. І трансформація українців відбувається в постійному русі, у вихрі танцю. Хореограф Христина Шишкарьова розповідає, що намагалася переосмислити цінності та травми українського народу.

– Насправді, там все закодовано. Якщо подивитися всю виставу, то там починається від первісного ладу, Хрещення є, Радянський Союз та все інше. Це моє переосмислення, ти не можеш сказати: цього не було. Ти маєш розуміти травму, отриману в Радянському Союзі, прожити, відпустити та йти далі, – сказала Христина.

Режисер наголосив, що переосмислювати історію України потрібно вдивляючись, через що проходиш. Головне тут – емоційне переживання.

Теги:

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.


Джерело ФАКТИ. ICTV
2021-08-26 10:58:07