Україна і світ

“Прогноз збувається”: експерт констатував колапс на “Укрзалізниці”

"Прогноз збувається": експерт констатував колапс на "Укрзалізниці"

Джерело: 112.ua

Україна знаходиться в кроці від колапсу на залізниці. У країні гостро не вистачає вантажних вагонів. А УЗ відволікає від цього новинами про закупівлю пластикових склянок і вишиванок. Про таку проблему на Facebook написав глава асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, повідомляє “Обозреватель”.

“На жаль, змушений констатувати, що мій прогноз по транспортному колапсу на ЗД збувається, причому в найгіршому з можливих сценаріїв – склалися всі фактори (рекордний урожай рекордний імпорт вугілля через порти, збільшення поставок ДТ через морські порти, зриви із забезпеченням поставок ДТ на УЗ і істотно зростаючий транзит через найбільш вузьке місце українського транспортного комплексу – через порти Одеського регіону при повному потуранні та бездіяльності з боку “Укрзалізниці”)”, – вважає Криворучко.

За його даними, починаючи з другої половини серпня ситуація з рухом поїздів “Укрзалізниці” постійно погіршується. Основні фактори – проблеми з закупівлею дизельного палива і паливно-мастильних матеріалів (ПММ) на початку серпня, пріоритезація і зростання обсягів транзитних перевезень у напрямку одеських портів, гострий дефіцит локомотивних бригад, складачів поїздів та власне локомотивів.

“Внаслідок вищевказаних подій збільшилася кількість покинутих поїздів на мережі до рекордного за останній рік рівня – 359 складів!!!”, – зазначив голова асоціації власників вагонів.

Він пише, що істотне зростання таких поїздів спостерігається по Одеській (выгрузочной) і Південно-Західної (транзитної) залізницях. Фактично, управління здійснюється в “ручному” режимі.

“Незважаючи на наявність вагонів у підході, “Укрзалізниця” не може забезпечити ритмічний підвезення порожнього рухомого складу на вантажні станції і вивіз навантаження, що призводить до систематичних зривів планів навантаження на всіх гірничо-збагачувальних Комбінатах. Ускладнений обмін на основних стиках (П’ятихатки, Апостолове, Тимкове) між Придніпровської та Одеської дорогами. У серпні баланс обміну поїздів зменшився на 9 складів порівняно з липнем! Відбуваються систематичні невидачі локомотивів у роботу через відсутність наряду локомотивних бригад. По Одеській ж/д кількість відмін в окремі зміни досягає 50 локомотивів. (25% від потреби)”, – пояснив ситуацію Криворучко.

Також за його даними, кількість локомотивів, задіяних у перевезеннях у серпні поточного року зменшено 87 одиниць (12,2%), ніж в 2018 році.

“Укрзалізниця” знову виявляється не готовою до пікових навантажень в сезон збільшеного обсягу перевезень зернових. У серпні середньодобова навантаження зернових збільшилася відносно липня на 17,5 тис. тонн, за підсумком місяця зростання обсягу перевезень зерна складе не менше 0,5 млн тонн”, – каже про наслідки дефіциту вагонів експерт.

“Парадоксально, але на тлі збільшення внутрішньої навантаження збільшується обсяг транзитних перевезень у напрямку одеських портів. Зростання в серпні від липня становить 140 тис. тонн. Термінали і припортова жд інфраструктура не справляється із збільшеним об’ємом перевезень, підхід вантажів постійно зростає і в третій декаді серпня досяг 9000 вагонів для портів ТІС та Берегова. Середньодобове вивантаження у портах зменшилась на 320 вагонів: з 880 вагогов в липні до 560 вагонів в серпні”, – додає Криворучко.

“Таким чином я в черговий раз закликаю керівництво УЗ зайнятися роботою, а не PR! Хоча судячи по результату в минулий раз заклик не спрацював”, – звернувся голова асоціації власників вагонів в “Укрзалізниці”.

Читайте новини на нашій Facebook-сторінці  та приєднуйтесь до нашої  Facebook-групи

Джерело: www.112.ua