Місто і регіон

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досіПідвищення тарифів на перевезення у громадському транспорті обговорили 21 лютого на засіданні громадської ради.

Починалось все спокійно, але обговорення ставали все активнішими, а запитань до перевізників від недовірливої громади більшало. На початку Валентина Корабель, директор «Пассервісу» прокоментувала зростання вартості: «На сьогоднішній день є всі підстави для перегляду тарифу, оскільки ціна на газ збільшилась майже на 20%. Піднялась і заробітна плата. Дорожчі нині і ціни на паливно-мастильні матеріали і автозапчастини. Дуже піднялась ціна і на придбання нових автобусів. Є й реформа про закупку низькопольних автобусів. Таких у Ніжині має бути 10%. А отже, якщо в місті таких 100, то має бути закуплено 35. Кожен з них коштує 2, 5 мільйонів гривень. Та поки цю ціну не закладено в розрахунок. За нашими розрахунками отримали тариф в 7, 15 грн. Розуміючи, що дійсно – це велика ціна, підприємство пропонує підняти вартість на 1 грн. Та заправки попередили, що з 1 березня ціна на паливо може збільшитись на 1 грн. Отже, є всі підстави для перегляду рівня тарифів».

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Та громада з цим була не згодна.

Виконуюча обов’язки голови депутатської комісії з житлово комунальних питань Вікторія Паскевич, зауважила, що комісія вважає недоречним наразі підняття тарифу. Нині ж розриватиметься договір з проблемним перевізником маршрутів №11, №12, №13. Та якщо «пройтись» по іншим перевізникам, і там знайдуться проблеми.

«Перевізники стверджують, що підняття тарифу забезпечує безпечні перевезення. Та чи вони думають про це, коли в салон «наштовхується» стільки людей, що ніде стояти, і це зважаючи на стан доріг в місті. А все, через порушення графіку», – зауважила Вікторія Паскевич.

Членами громади було зауважено, що поки не буде комунального транспорту, не буде і альтернативи. Адже з бюджету міста виділяються мільйонні кошти на закупку транспорту для КП «ВУКГ», а чи не можна було б закупити кілька одиниць транспорту для комунальних перевезень? Окрім того, якщо б було таке підприємство, то й держава мала б забезпечити його низькопольними автобусами, зважаючи на реформу. Були нарікання з боку громадської ради й на розрахунки зроблені перевізниками. Ьуло запропоновано зробити незалежну аудиторську перевірку, та перевізник наголосив, що ніхто не має права вмішуватись у роботу приватного підприємства. Натомість, чи зможе виконавчий комітет прийняти об’єктивне рішення, не бачивши «повної» картини розрахунків?

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Юрій Римський звернув увагу на деякі пункти в наданих перевізниками розрахунках. Так, в пункті 1, 6 вказано, що підставою для зміни вартості є зростання цін на паливні матеріали, а не паливно-мастильні.

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Окрім того в тариф закладено закупівля нових автобусів, а за багато років перевізники, зокрема ті, які їздять у відділені куточки міста, не змогли оновити автопарк. Питання було й до середнього місячного пробігу автобусів, який різнився протягом трьох років, а це три різні цифри – 6 150 км, 6 167км, 6 458км. Як так може бути, якщо відстань не змінюється? Та як виявилось, це все через те, що автобуси не дотримуються графіку. Найбільше ж обурення громади стосувалось обліку перевезень. Звідки перевізник бере цифри в мільйони пасажирів на рік, якщо в більшості автобусах Ніжина не ведеться обілечування? Ніхто й не рахує скільки перевезено пасажирів пільгових категорій. Перевізник пояснила, що за цим слідкують працівники фірми, але ж громада не може перевірити слова зацікавлених осіб. Підтверджених же даних немає.

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Активістка Світлана Борисюк зауважила, що не можна у підвищенні тарифів звинувачувати перевізників і тільки, адже це їх бізнес, і вони бажають заробляти. «Питання є до влади, яка не займається контролем перевізників. Наразі контроль видно лише з боку громади: вона перевіряє розрахунки, переймається точністю інформації наданої перевізниками і робить дослідження. Цим усім має займатись транспортний відділ, вони ж за це отримують гроші. І поки так буде, люди не зможуть домагатись об’єктивних цін на послуги», – висловилась Світлана Олексіївна.

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Представник економічного відділу, яка була присутня на засіданні ради повідомила, що дійсно, вона не змогла перевірити точність розрахунків, адже кількість перевезених пасажирів і для них залишається «таємницею».

Однією з пропозицій було створити умови для об’єктивності розрахунків – встановлення відеофіксації в автобусах. Тоді буде більш точна картина того, яким є пасажиропотік.

Пасажиропотік у ніжинських автобусах – «таємниця», що не розгадана й досі

Наприкінці всіх обговорень громадська рада одноголосно підтримала пропозицію залишити тариф без змін та доручити транспортному відділу вивчити питання щодо розрахунків та пасажиропотоку, аби була обґрунтована відповідь.

Марина Волинець

Джерело: Нежатин

Джерело: Уездные новости
22.02.2018