Нові виклики війни: які шляхи до імпортозаміщення в українській авіації

19 червня 2025 року в Укрінформі відбувся круглий стіл «Імпортозаміщення в авіаційній галузі України: виклики та можливості».
У залі зібралися фахівці авіаційної промисловості, експерти, представники державної влади та військові, щоб обговорити, як зменшити залежність від російських комплектуючих та пришвидшити перехід на західні технології.
Серед ключових спікерів — командувач армійської авіації ЗСУ Павло Бардаков, який чітко сформулював які виклики сьогодні стоять перед нашою авіацією.
— В умовах війни авіація потребує державної підтримки, модернізації та імпортозаміщення для забезпечення обороноздатності, — зазначив командувач.
Павло Бардаков підкреслив, що значна частина українського авіапарку досі складається з техніки радянського зразка, комплектуючі до якої виготовляються в росії, що створює критичну вразливість.
— Більша частина українського авіапарку складається з техніки радянського зразка, значна частина виготовляється в росії. У звʼязку з цим, одним із ключових завдань галузі є імпортозаміщення, налагодження власного виробництва та перехід на західні технології.
Доповнюючи думку про прогалини в законодавчому полі, полковник Бардаков наголосив на невідкладній потребі в адаптації нормативної бази для швидкого реагування на потреби галузі.
За його словами, наразі необхідне узгодження регуляторних процедур та ефективна координація влади та галузі.
— Для успішного імпортозаміщення необхідне не лише модернізоване виробництво, але й синергія між оборонною сферою і державною підтримкою — як у вигляді фінансових пільг, так і гнучких правових механізмів, — додав він.
Крім цього, Павло Бардаков закликав державу зміцнити підтримку авіагалузі через модернізацію, правове врегулювання та перехід на західні комплектуючі, адже без цього авіація втрачає боєздатність і технологічну незалежність.