Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Нові правила в оформленні відстрочок: АрміяInform зібрала  відповіді на типові запитання

Сьогодні запрацював новий порядок оформлення та продовження відстрочок.

Усі відстрочки від призову зі сталими підставами тепер продовжуються автоматично в Резерв+. Також відстрочку можна буде оформити чи продовжити офлайн в центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП) у зручний час.

Зміни роблять оформлення відстрочок максимально прозорим, прибирають ризики маніпуляцій та водночас розвантажують ТЦК, щоб вони могли виконувати завдання мобілізації.

АрміяInform зібрала відповіді на найпоширеніші запитання щодо змін, що стали можливими завдяки цифровізації відповідних процесів.

Коли починають діяти нові правила?

З 1 листопада 2025 року.

Чи треба йти до ТЦК?

Ні. Заяви подаються через застосунок Резерв+ або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки). ТЦК та СП більше не приймають заяви безпосередньо від громадян.

Які відстрочки доступні в Резерв+ для оформлення онлайн?

У Резерв+ доступна онлайн-подача на 10 відстрочок, що покривають понад 80% всіх заяв. Отримати відстрочку в застосунку можуть:

  • люди з інвалідністю;
  • тимчасово непридатні до служби;
  • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто мають дружину (чоловіка) з інвалідністю I чи II групи;
  • жінки та чоловіки військових з дитиною;
  • батьки трьох і більше дітей в одному шлюбі;
  • батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років;
  • студенти, аспіранти;
  • працівники вищої та профосвіти.

Перелік продовжить розширюватись.

Що робити, якщо я не зміг оформити відстрочку в Резерв+?

Звернутись до найближчого ЦНАП — там допоможуть подати заяву.

Як я дізнаюся, що мені автоматично продовжено чинну відстрочку?

Резерв+ надішле сповіщення та запропонує оновити документ.

Що робити, якщо моя відстрочка мала продовжитися автоматично, але цього не сталося?

Це означає, що в електронних реєстрах не знайшлось підтвердження права на відстрочку. Потрібно спробувати оновити дані в реєстрах. Якщо не вийде — звернутися з підтверджуючими документами до найближчого ЦНАП.

Перелік відстрочок, які підлягають автоматичному продовженню, доступний на сайті застосунку Резерв+.

Як подати заяву на відстрочку, якщо я не користуюся застосунком Резерв+?

Слід звернутися до найближчого ЦНАП. Співробітник ЦНАПу переконається в дійсності документів, відсканує їх та направить до ТЦК, в якому громадянин стоїть на обліку, для ухвалення рішення.

Як я дізнаюся, чи отримав відстрочку, якщо я не користуюся застосунком Резерв+?

Протягом 7-15 днів після подання документів до ЦНАПу комісія в ТЦК ухвалить рішення щодо надання відстрочки, і можна буде звернутись до ЦНАПу або ТЦК для отримання роздруківки військово-облікового документу, яка слугуватиме офіційним підтвердженням.

Що з паперовою довідкою про надання відстрочки?

Видача паперових довідок з мокрою печаткою припиняється з 1 листопада 2025 року. Уся інформація про відстрочку тепер — в електронному військово-обліковому документі в застосунку Резерв+. За потреби цей документ з інформацією про відстрочку можна завантажити в PDF (через Резерв+ або на порталі Дія) та роздрукувати. Або звернутись по роздруківку до ЦНАПу чи ТЦК.

Чи може людина, яка стоїть на обліку в одному населеному пункті (наприклад, у Києві), подати документи через ЦНАП іншого міста (наприклад, з Василькова)?

Так, подавати документи можна у будь-якому зручному ЦНАПі. Перед візитом варто уточнити графік прийому громадян в обраному центрі.

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform

Back to top button