Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин
Новини Чернігова

Навчання після відпочинку: як дитині увійти в шкільний ритм без шкоди для психіки

Читання книжок часто стає «яблуком розбрату» між батьками та дітьми. Особливо, якщо справа стосується навчання. Чернігівські батьки нарікають на те, що їхня малеча не виявляє особливої цікавості до читання, та діляться своїми секретами виховання.

«Ну, звісно, власний приклад, мій чоловік багато читає. Я люблю більше новини. Ну, можливо, яскраві книжки. Літературою якоюсь, інформацією цікавою».

«Щоб було цікаво читати мені, і до того ж забрали телефон, щоб було більше бажання та часу більше. Ну, зараз інтернет, ноутбуки, комп’ютери, телефони. Більше уваги на це, ніж на книжки».

«Це дуже тяжкий випадок. Я навіть не знаю, як їх привчити. У них комп’ютери, крім комп’ютерів, вони не хочуть ні про що більше слухати. Саджу його, кажу: давай вчити уроки, а він мені відповідає, що все знає, а повторюватиму в школі».

«У бібліотеці в школі брали якісь книжки, а зараз бібліотеки, мабуть, не треба, всі сидять у мобілках днями й ночами».

Психолог Олена Гірченко запевняє, що така проблема досить поширена. Це пов´язано з тим, що сучасні діти звикли отримувати нову інформацію швидше, ніж це можна зробити за допомогою книжок.

«Все, що треба прочитати про природу, з української мови, пошукати в словнику відповідь, що таке «прикметник», вони гуглять – і одразу отримують інформацію. До цього треба звикнути батькам і просто навчити дітей отримувати інформацію з різних джерел, вміти її зберігати, обробляти. Щоб воно просто осідало. Зараз в інтернеті ми отримуємо значно більше інформації, ніж ми можемо отримати в книжках. Вона є значно легшою, цікавішою. Сучасні діти такі. Їм не потрібні довготривалі бесіди. Їм потрібна відповідь на запитання»,- Олена Гірченко, психолог.

За словами психолога, художня література дає дитині навички спілкування та навчає культури взаємодії з іншими. Однак не варто змушувати дітей читати. Адже кожен примус може викликати протилежну реакцію від дитини та негативне ставлення до батьків. Краще, якщо дитина сама того захоче.

«Є діти, які досі читають, а є діти, які взагалі не читають, але непогано вчаться, і не можна сказати, що той, хто читає, кращий. Зараз є дуже багато ситуацій, коли батьки реально читають дуже багато, а діти взагалі не читають. Пробуємо різне. Я з різними мамами спілкуюсь, і вони кажуть, що «йдемо вибирати найкращу книжечку – і тонесеньку і товстеньку, – і ми читаємо по черзі, різні техніки задіюють», але сюжет в книжці настільки повільно йде, а в дитини мозок заряджений на швидкі зміни, вона його не сприймає»,- Олена Гірченко, психолог.

Ще одне питання, яке непокоїть батьків, – це те, що після тривалого карантину та канікул дітям буде важко знову увійти в шкільний ритм. Тим паче, що частину минулого навчального року вони провели під пильним контролем батьків.

«І тому для дітей школа стала таким собі рятувальним колом. Що я піду і від мене всі відчепляться. Треба пам´ятати, що в підлітка відбувається момент сепарації, тобто дитина має відійти від батьків. Але на таку відстань, де їй буде безпечно. Якщо ми будемо чіплятися і казати, що перевірятимемо, коли вона лягла спати, що їла, то дитина відходитиме значно далі і витрачатиме енергію на те, щоб із нами воювати, а не щось отримувати»,- Олена Гірченко, психолог.

Першокласників школа може навіть лякати. Тому батькам важливо звернути увагу на прояви дезадаптації. Наприклад, плач. У такому випадку вони можуть допомогти дотримуватись режиму дня. Лягати спати варто не пізніше як 20-00. Також варто давати малечі деяку самостійність, наприклад, у складанні рюкзака, і не сварити за невиконані завдання.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

30.08.2020
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова