Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

На крок ближче до мети: у Республіці Корея завершуються останні випробування багатоцільового винищувача

Як повідомляє нідерландський сайт із дослідження ринку оборонних технологій Army Recognition, наприкінці лютого на авіабазі Сачхон Повітряних сил Республіки Корея начальник штабу ВПС країни (ROKAF) генерал Лі Янг Су особисто взяв участь у польоті, що стало першим випадком, коли KF-21 літав не пілот-випробувач, зазначає АрміяInform.

KF-21 Boramae — надзвуковий літак, який розробляється в рамках проєкту винищувача середнього класу Korean Fighter eXperimental (KF-X). Відразу слід зазначити, що переважна більшість профільних видань позиціонує цей літальний апарат як бойову машину 5-го покоління. Утім, на офіційному порталі виробника цих аеропланів — компанії Korea Aerospace Industries (KAI) — він визначений як винищувач 4,5-покоління або «4++».

Програма його створення спрямована на те, щоб дати Південній Кореї можливість розробити власні винищувачі та замінити застарілі платформи, такі як F-4 Phantom II і KF-5 Gaegoho. У проєкті беруть участь KAI та Агентство оборонного розвитку РК, а також понад 225 вітчизняних компаній, 10 науково-дослідних інститутів, що фінансуються державою, і 15 університетів.

Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: Korea Aerospace Industries

Кластер міжнародних учасників включає індонезійську PTDI (нині — Indonesia Aerospace), Eurofighter Typhoon Limited, Lockheed Martin і постачальників деталей, таких як GE, Texstars, Martin-Baker, Cobham, Héroux-Devtek і Leonardo.

KF-21 було презентовано у квітні 2021 року, про що повідомляло наше видання. А свій перший політ літак здійснив 19 липня 2022 року. Він отримав проміжну оцінку бойової придатності 15 травня 2023 року та здобув перший контракт на масове виробництво 25 червня 2024 року. До 28 листопада 2024 року літак здійснив свій 1000-й безаварійний виліт.

Програма тестувань включає приблизно 1000 випробувальних польотів, розгортання на передовій лінії очікується до 2026 року. ROKAF планує представити 120 одиниць у першій партії, із серійним виробництвом блоку 1, запланованого з 2024-го по 2028 рік для 40 літаків, і блоку 2 з 2029-го по 2032 рік для 80 літаків. Більшість моделей будуть одномісними, з постачанням обмеженої кількості двомісних для підготовки авіаторів до переходу на нові літаки.

Під час випробувального польоту генерал Лі та пілот-випробувач майор Ву Хонг Гюн оцінили характеристики управління літаком і системи авіоніки. Політ включав маневри над південним узбережжям країни на швидкості понад 1000 км/год на висоті приблизно 4500 метрів.

Прототипи південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: The Defense Post
Прототипи південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: The Defense Post

Випробування включали політ у строю з KF-16, демонструючи тактичну здатність KF-21 працювати з нинішніми літаками ROKAF. Також було протестовано радар вітчизняного виробництва з активною електронною сканованою решіткою (AESA), розроблений Агентством розвитку оборони та виготовлений Hanwha Systems.

Конструкція KF-21 відрізняється малопомітною формою, включаючи прямі антени, S-Duct, плоский фюзеляж і напівзаглиблений відсік для зброї. Літак використовує радіопоглинаючий матеріал (RAM) на куполі, крилах і хвості, а також радіопоглинаючу структуру (RAS) у каналах і закрилках.

Частотно-селективна поверхнева технологія застосована до обтічника. Літак оснащений 20-мм гарматою M61A2 Vulcan і підтримує різні системи озброєння, включаючи AIM-9X, AIM-120, SDB, CBU-105 WCMD, JDAM, LJDAM, LGB, AGM-65, AGM-84, KEPD 350 Taurus, IRIS-T, MBDA Meteor і ракети Cheonryong вітчизняної розробки.

KF −21 Boramae призначений для заміни старих винищувачів, включаючи KF-16U до 2039 року та F-15K до 2049 року. Винищувач інтегрує вдосконалену авіоніку, покращення маневреності завдяки потрійному цифровому польоту за дротом, Leading Edge eXtension (LEX) і крила зі змінним розвалом.

Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: Korea Aerospace Industries
Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: Korea Aerospace Industries

Він також містить такі функції безпеки, як автоматичне стеження за рельєфом місцевості, навігація по шляху, автоматичне відновлення та системи запобігання зіткненню з землею, розроблені Elbit Systems з Ізраїлю.

Коефіцієнт внутрішнього виробництва проєкту стартував із 65%, з планами перевищити 80% завдяки ініціативам з локалізації. Представники корпорації Hanwha повідомили про 40% локалізації компонентів двигуна літака, тоді як урядові розрахунки вказують на 20%.

KF-21 також розробляють для експорту. Індонезія очікує 50 одиниць у рамках виробництва Block 1. Експортний варіант KF-21SA розроблений відповідно до вимог міжнародного ринку.

Додаткові версії KF-21 включають модель радіоелектронної боротьби KF-21EA та палубний варіант KF-21N. Ці розробки можуть розширити експлуатаційні ролі літака та його конкурентоспроможність.

Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: The National Interest
Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae. Фото: The National Interest

Випробувальний політ двомісного літака сприяв перевірці характеристик і безпеки KF-21, узгоджуючи його з метою програми щодо оперативного розгортання до 2026 року.

👆 Прототип південнокорейського багатоцільового винищувача KF-21 Boramae під час тестування. Відео: 유용원TV

Джерело: Інформаційне агентство АрміяInform
2025-06-04 07:01:00