Новини Чернігова

На Чернігівщині агітаційні намети стають об’єктами терору

На Чернігівщині агітаційні намети стають об’єктами терору

Нещодавно на Чернігівщині в Борзнянському районі сталася неординарна подія. Власник місцевого агропідприємства напав на волонтерів, які стояли в агітаційному наметі, – засипав образами, далі наказав своїм підлеглим знести згаданий намет. Наказ, звісно ж, був виконаний…

Наскільки законними були дії аграрія?

ЧЕline розпитав чернігівського юриста Олександра Постоя про законність встановлення агітаційних наметів і про те, чи потрібні якісь дозволи для їх розміщення.

«Відповідно до статті 12 Закону України «Про політичні партії», зареєстрована політична партія має право вільно провадити свою діяльність у межах, передбачених Конституцією України, цим законом та іншими законами України.

Жоден закон України не встановлює заборони для політичних партій щодо розміщення інформаційних наметів для поширення власних ідей і цілей.

Наступне. Відповідно до статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та частини другої статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», інформаційний намет не належить до малих архітектурних форм чи тимчасових споруд, бо не містить ознак останніх, визначених відповідними законодавчими актами, не є спорудою торговельно-побутового чи декоративно-технологічного призначення, а є переносною спорудою, призначеною для здійснення інформаційно-пропагандистської діяльності, а отже не потребує будь-яких рішень чи розпоряджень про відведення чітко визначених місць.

Також слід додати, що розміщення інформаційних наметів політичної партії для розповсюдження інформаційних листівок або іншої інформаційної продукції – це діяльність, спрямована на пропагування власних ідей і цілей, відповідно до Статуту партії.

Отже, діяльність із розміщення інформаційних наметів політичної партії не є передвиборною агітацією і відбувається в межах статутної діяльності партії.

Ще зазначу, що, згідно з Законом України «Про рекламу», реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких осіб чи товару. Діяльність із встановлення інформаційних наметів і розповсюдження інформаційних матеріалів здійснюються політичною партією з метою пропагування власних ідей і цілей, відповідно до Статуту об’єднання та не містять реклами конкретної особи чи товару.

Отже, діяльність із встановлення інформаційних наметів і розповсюдження інформаційних матеріалів із метою донесення інформації не є рекламою.

З огляду на те, що інформаційні намети політичних партій не є тимчасовими спорудами, малими архітектурними формами, не є рекламними конструкціями та їх діяльність спрямована виключно на пропагування власних ідей та цілей, відповідно до Статуту партії, то, відповідно, жодних дозволів на розміщення наметів політична партія отримувати не повинна, а будь-які вимоги щодо демонтажу намету або спроба демонтажу такого намету є протизаконною», – розповів Олександр Постой.

Наразі, згідно з Кримінальним кодексом України, незаконні дії аграрія підпадають під 170 статтю. А саме – умисне перешкоджання законній діяльності професійних спілок, політичних партій, громадських організацій або їх органів.

За цією статтею, якщо в Україні діє верховенство права, аграрій має бути покараний виправними роботами на строк до двох років або позбавленням волі на строк до трьох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

От і побачимо, що діє на Чернігівщини – закони України чи «закони латифундистів».

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook

 

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

02.09.2020
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова