МОЗ перевіряє повідомлення про вимагання грошей за операцію у Вінницькому кардіоцентрі

Міністерство охорони здоров’я створило комісію і спільно з НСЗУ та правоохоронцями для перевірки повідомлення про вимагання у пацієнта у Вінницькому кардіоцентрі коштів для проведення лікування та оперативного втручання.
– Крім того, за інформацією, викладеною в повідомленні, родичі пацієнта отримали перелік ліків, які потрібно докупити власним коштом, – ідеться в повідомленні.
Кадрові рішення
Як повідомили у відомстві, якщо інформація, викладена в повідомленні, підтвердиться, МОЗ звернеться до власника медустанови – Вінницької міської ради – з вимогою ухвалити відповідні кадрові рішення щодо його керівництва, а відповіді матеріали будуть передані правоохоронцям.
Гроші вимагали у ветерана
Як повідомив голова Департаменту ветеранської політики Вінницької міської ради Андрій Грачов, 18 березня він завітав до кардіоцентру, бо там у ветерана з інвалідністю вимагали 80 тис. гривень. Чоловіка привезла туди швидка з підозрою на інфаркт.
– Дружині пацієнта вручили списки того, що потрібно купити і чітко вказали на локацію аптеки. Сплативши частину ліків, їх на руки не дали, а вручили чек, який необхідно віднести у відділення, – розповів чиновник.
За його словами, що після цього препарати мав видати лікар.
Потім чоловіка поклали на операцію. Він потребував подвійного шунтування, проте шунт поставили тільки один, бо за інший вимагали оплату. Як розповів Грачов, після зупинки угоди ветерану дали 7 днів на пошук коштів.
– Мабуть, є необхідність зібратися ветеранською спільнотою під кардіоцентром. Усі обіцянки, які мені давала місцева влада і керівник центру, обнулені. Повна безкарність і нахабство, – наголосив чиновник.
Грачов закликав звільнити керівника кардіоцентру, а також зажадав втручання Міністерства охорони здоров’я та Мінветеранів.
Куди скаржитися
Позиція МОЗ незмінна: медзаклади, законтрактовані Національною службою здоров’я України в рамках програми медичних гарантій, мають надавати пацієнтам ліки та медичні послуги, необхідні для лікування, безоплатно.
– Вимагати від пацієнтів самостійно купувати медикаменти або оплачувати медичні втручання, що мають надаватися безоплатно, незаконно та неприпустимо, – наголосили в МОЗ.
У разі якщо з вас вимагають кошти, телефонуйте на гарячу лінію НСЗУ 16-77 або Міністерства охорони здоров’я: 0 800 505 201.
Джерело ФАКТИ. ICTV
2025-03-20 09:01:00