Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин
Новини Чернігова

Мій вчитель – моє майбутнє: Валентина Скрипченко про зміни в освіті за останні 40 років та особливості сучасних дітей

Мій вчитель – моє майбутнє: Валентина Скрипченко про зміни в освіті за останні 40 років та особливості сучасних дітей

Учитель початкових класів чернігівської школи Валентина Скрипченко має 42 роки педагогічного стажу. Вона відмінник освіти України, має категорію методиста.

Ще у 1974 році Валентина Сергіївна закінчила школу та вирішила здобути фах вчителя початкових класів, тоді ще Чернігівського педагогічного інституту ім. Т.Г. Шевченка. Вона згадує, що тоді був дуже великий конкурс – по 7 осіб на одне студентське місце. Але Валентині Скрипченко вдалося успішно скласти всі вступні іспити.

Мій вчитель – моє майбутнє: Валентина Скрипченко про зміни в освіті за останні 40 років та особливості сучасних дітей

Свій шлях у педагогіці вона починала з роботи в дитячому садочку. Каже, що працювати з дітьми не боялася, адже вже мала своїх, тому як мама розуміла специфіку взаємодії з малечею.

Через деякий час вона пішла працювати до школи.

«Я працювала у 31-й школі з моменту її відкриття. З часом вона стала гімназією й у нас утворилися дві школи – 31-ша та 25-та. От саме у 25-й я й залишилась, тому що тут є початкові класи. Досі в ній працюю», – розповідає Валентина Сергіївна.

Вчитель розказує, що робота саме з малечею приносить їй особливе задоволення.

«У мене завжди хороші класи. Коли бачиш від них оцю віддачу, підняті руки й сяючі оченята, одразу аж настрій підіймається. Хочеться приділяти їм більше уваги, спілкуватися з ними, давати своїм учням щось нове», – ділиться Валентина Скрипченко.

Вона розповідає, що в кожному класі, в якому викладала, були учні, які надихали. За словами педагога, всі маленькі діти – дуже добрі. Вони можуть просто так підійти й обійняти.

У пам´яті вчителя початкових класів відклалися чимало яскравих моментів.

«Ми постійно працюємо у парі з нашим хореографом. З попереднім класом ми їздили у будинок інвалідів та в госпіталь до учасників АТО, де давали концерти. Діти робили свято. Було видно, наскільки вони відчували відповідальність за те, що хтось потребує їхньої уваги», – згадує Валентина Скрипченко.

Мій вчитель – моє майбутнє: Валентина Скрипченко про зміни в освіті за останні 40 років та особливості сучасних дітей

Розповіла вона і проте, що коли діти давали концерт у будинку інвалідів, то його мешканці навіть плакали.

«Коли ми приїхали, то на концерт зібралися буквально кілька людей. Після початку свята старенькі вже почали активніше підходити. Вони отримали стільки емоцій від малечі, що просто сиділи та плакали. Діти, звісно, теж не могли стримати сльози. Їх це дуже вразило. Вони удома про все це розповідали, потім розпитували постійно, як справи у тих людей, переживали за них», – каже педагог.

За її словами, коли ці діти перейшли вже до старшої школи, то знову їздили до тих же закладів із концертами, але вже з власної ініціативи.

Специфіка роботи вчителя початкової школи полягає в тому, що малечу потрібно постійно чимось зацікавлювати. Тому впродовж уроку часто доводиться змінювати види діяльності. Монотонність не підходить для найменших.

Ще одна особливість професії в тому, що вчитель початкових класів звикає до своїх учнів. Тому кожен випуск дається дуже складно.

«Іноді доводиться відвикати рік. Це дуже важко. Бували випадки, коли мої діти переходили до старшої школи, але кликали мене розібратися у їхніх конфліктних ситуаціях. І я приходила, спілкувалась з ними, допомагала вирішити проблему», – згадує вчитель.

Валентина Сергіївна каже, що цьогорічний карантин дуже вплинув на освіту дітей. За її словами, малеча не змогла засвоїти знання з минулого навчального року та забула все попередньо вивчене.

«Дитячої уваги вистачає на п’ять хвилин, тому вони швидко втрачають інтерес. У класі я всіх бачу і знаю, чи зрозумів кожен окремий учень матеріал, чи ні. Ми по кілька разів повторюємо одне і те саме, аби всі змогли розібратися. А під час дистанційного навчання цього не помітиш. Дитині можуть включити комп´ютер, а вона під час уроку в телефоні грається. Що означає дистанційне навчання для маленьких дітей? Це потрібно, аби хтось із дорослих сидів і контролював їх, а батьки здебільшого на роботі. Тому така форма здобуття знань для молодшої школи не підходить», – наголошує Валентина Скрипченко.

Утім, вона розповіла, що сучасні діти прагнуть до знань і мають бажання працювати на уроці. Однак для цього на перших етапах навчання потрібно побудувати дисципліну серед малечі.

Мій вчитель – моє майбутнє: Валентина Скрипченко про зміни в освіті за останні 40 років та особливості сучасних дітей

За час своєї роботи Валентина Скрипченко спостерігала чимало змін в освітньому процесі.

«Змінюються програми, структура уроків. У цьому є як плюси, так і мінуси. Позитив у тому, що діти стають більш розкутими та відкритими до спілкування. А от щодо знань, то стара програма давала більше. Зараз дуже багато недопрацювань. Реформа розпочата, але вона не завершена. Нинішня система не дає розуміння кінцевого результату», – зазначає вчитель.

Вона вважає, що система освіти змінюватиметься і надалі, оскільки її ще треба вдосконалювати.

«Зараз ми вчимо дітей за двома освітніми програмами. Тому постає питання, чи на одному рівні будуть діти, що за ними навчалися. Також виникає проблема у випадку переведення дитини з одного освітнього закладу до іншого. Відрізняються і підручники, тому не зрозуміло, як це позначиться на знаннях дітей», – пояснила педагог.

На дозвіллі Валентина Скрипченко часто відвідує філармонію. Ще одним заняттям є дача. Але більшу частину свого вільного часу вона присвячує родині, зокрема улюбленим онукам, у яких завжди знаходить розраду.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

02.10.2020
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова