Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин Автозапчастини магазин AvtoBot м.Ніжин
Новини Чернігова

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

Ірина Даценко працює вчителем фізики та математики вже 12 років. Сама вона із Запоріжжя. До Чернігова переїхала два роки тому і тепер викладає у приватній школі «МудрАнгелики».

Бажання стати вчителем саме точних наук виникло в пані Ірини ще тоді, коли вона сама навчалася у школі.

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

«Педагог, який викладав нам математику, просто закохав мене в цю науку. Він будував урок так, аби ми як однокласники пояснювали одне одному предмет. Тому для мене немає нічого незвичного в тому, аби навчати інших», – каже педагог.

У Запоріжжі пані Ірина працювала у школі з поглибленим вивченням математики. Каже, коли переїхала до Чернігова, то шукала те місце роботи, де могла б реалізувати свій потенціал.

«Виявилося, що школа, в якій я зараз працюю, хоч і не профільна, але її філософія збігається з моїм світоглядом. Я вважаю, що дітей насамперед треба навчити здобувати знання, давати їм розуміння предмета, а не просто заучувати правила», – розповідає Ірина Даценко.

Зазначає, що якість роботи вчителя як приватної, так і державної школи залежить від адміністрації навчального закладу. Аби створити комфортні умови для педагогів, керівництво освітнього закладу має підтримувати вчителів і співпрацювати з ними.

Ще однією відмінністю чернігівської приватної школи пані Ірина називає мікроклімат у колективі.

«Наша школа відносно невелика, всі одне одного добре знають, у нас дружній і доброзичливий колектив. Ми тісно співпрацюємо одне з одним, часто проводимо інтегровані уроки, обмінюємося досвідом. Також ми беремо активну участь у творчих заходах школи», – зазначила Ірина Даценко.

Працюючи у приватній школі, вона звернула увагу й на різницю у структурі робочого дня.

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

«Зараз мій робочий день триває 8 годин. Коли викладала в державній школі, то могла йти додому вже тоді, як закінчувалися уроки. Але наразі я маю всі умови, аби готуватися до занять безпосередньо на робочому місці, а не приносити додому зайву роботу», – ділиться вчитель.

Учитель будує свою роботу так, аби бути з учнями колегами та спілкуватися на рівних. Такий підхід до навчання спонукає дітей здобувати знання.

«У своїй роботі я спостерігаю за дітьми, які навчались у нас із початкової школи, і за тими, хто прийшов з інших навчальних закладів. Особливо це помітно, коли вони потрапляють в один клас. То наші учні не бояться ставити запитання та розуміють, що не соромно чогось не знати, а можна розібратися разом. Новеньким ще треба до цього звикнути і лише з часом вони починають почуватися більш розкуто. Діти можуть допомагати і дорослим, адже вони можуть знати навіть більше ніж вчитель і нічого дивного в цьому немає. Навіть на карантині теплі стосунки між вчителями й учнями допомагали якісно проводити уроки онлайн», – ділиться вчитель.

За словами Ірини Даценко, карантин неабияк вплинув на навчання. Перші його тижні виявились складними. Майже одразу школа перейшла в режим онлайн.

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

«Але поки ми призвичаїлись та обрали способи роботи, що краще підходять дітям для навчання онлайн, було досить важко. Поки ми налагоджували процес, то дійсно доводилося працювати 24/7. Діти надсилали домашні роботи, запитували, як їм підключитися. Тому ми постійно були на зв´язку. Натомість зараз учні та педагоги вже готові до подібної ситуації», – наголошує вчитель.

Досвід, набутий на карантині, допомагає і зараз. Діти, які перебувають на лікарняних удома, але мають змогу вчитися, можуть долучатися до уроків дистанційно через інтернет. Таким чином учні не пропускають матеріал.

Стосовно самого процесу навчання, то Ірина Даценко каже, що їй особливо цікаве викладання фізики, адже на цих уроках діти проводять різноманітні експерименти.

«Трапляється таке, що робимо дослідження і все має вийти так, як написано, але цього не відбувається. Дуже цікаво дивитися на реакцію дітей у цей момент. Вони спершу обурюються, засмучуються, але вже через деякий час розуміють, що от саме з цього моменту й починається справжнє дослідження», – розповідає вчитель.

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

Знання з фізики педагог прив´язує до життя та розповідає, які процеси діти можуть побачити в роботі звичних побутових приладів і ґаджетів. Вона пояснює учням як, знаючи фізику, вони зможуть знайти вихід із певних життєвих ситуацій.

У своїй роботі вона ніколи не примушує дітей вчитися, а намагається зацікавити їх. Педагог розуміє та пояснює дітям, що не всім судилося бути фізиками та математиками, але такі предмети необхідні для всебічного розвитку.

«Якщо для прикладу взяти боксера, то він багато часу приділяє вправам із загальної фізичної підготовки, а не тільки вчиться боксувати. Так і діти, хоч би чим вони займатимуться в майбутньому, повинні підготувати свій мозок до сприйняття будь-якої інформації та навчитись працювати з нею незалежно від складності. Фізика та математика – якраз ті предмети, які найкраще розвивають необхідні навички. Я завжди застосовую підходи до дітей залежно від віку, впроваджую проєктні роботи та інші форми. Але все одно комусь буває важче вчитися, комусь легше», – каже педагог.

Мій вчитель – моє майбутнє: Ірина Даценко про науку вчитися та предмети для тренування мозку

Робота вчителя передбачає постійну активність. Розслабитися після важкого трудового дня пані Ірині допомагають її родина та хатні улюбленці – два коти та два собаки.

Любить вона також подорожі та активний відпочинок, зокрема катання на велосипеді. Подорожує як за кордон, так і Україною. Каже, що після карантину відкрила для себе чимало цікавих місць у рідній державі.

Ще одним захопленням вчителя є читання. Любить детективи. За її словами, вони тримають мозок у тонусі, оскільки треба стежити за сюжетом, обмірковувати його та залучати логіку. Останнім часом читає і філософську літературу, що спонукає замислитися над різними життєвими ситуаціями.

Вчитель поділилася і планами на майбутнє. Вона розповіла, що у вільний час пише статті для науково-популярних журналів, які надалі хотіла б публікувати у англомовних виданнях. Педагог хоче зробити свої роботи доступними та цікавими саме для дітей.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

01.10.2020
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова