Будівельні матеріали м.Ніжин Будівельні матеріали м.Ніжин
Новини Чернігова

Карантинні перерви в навчанні та канікули: як знову адаптувати дітей до школи

Через постійні карантини та тривалі канікули школярі вже забули, як навчатися. Про це говорить значна частина чернігівських батьків. Однак уже незабаром – 1 вересня, і треба повертатися за парти. Хтось іде до школи вперше.

«Ми першачки ще, тому бажання є. Дуже чекає, вже познайомилася з першою вчителькою, дуже сподобалася, тож із нетерпінням чекаємо 1 вересня. Розказували, що там дуже цікаво, чого навчають, якісь наукові факти для її віку намагалися розказати. – Хочеш до школи йти? – Так»,- Олена, мама першокласниці.

Психолог Олена Гірченко стверджує, що дійсно, діти найчастіше хочуть іти до початкової школи. Однак для успішного навчання важливо враховувати психологічну готовність. Фахівець зазначила, що в початковій школі дитина ще не хоче саме вчитися, їй цікаво те, що школа – це нове для неї. Саме тому батькам варто підтримувати зовнішню мотивацію дитини, придбавши їй, наприклад, красиву канцелярію.

«Не кажіть, що там у тебе розклад і все таке, встаєш так… Коли дитина приходить і хоче розповісти, як було у школі, то завдання батьків – просто це послухати та відреагувати з радістю. Дитина знатиме, що це безпечно та важливо. Не рекомендується питати про те, що вивчали, що запам’ятав у школі. Головне – яким чином відбувається процес навчання»,- Олена Гірченко, психолог, керівник психологічної служби НУЧК ім. Т.Г.Шевченка.

За словами психолога, найскладніше буде з учнями середньої школи. Саме в цьому віці для дітей найважливіше спілкування з однолітками, це є їхньою основною потребою. Тому в таких підлітків часто відзначають погіршення показників у навчанні. Психолог зазначає, що ці потреби треба контролювати, але не обмежувати дітей лише примусовим навчанням.

«Вони відійшли від правил дитячого віку і вони в такому підвішеному стані. Вони не знають, як себе згребти. Їм треба продовжити трошки дитинство в тому, що «я тобі склала бутерброди, а ти їх береш сам». Не так, що «ти – дорослий, що хочеш, те й роби». Це 5-7 клас. Дитина ще не доросла, але вже на ній є певна відповідальність. Діти середньої школи адаптуються найкращим чином, але не так, як хочуть батьки»,- Олена Гірченко, психолог, керівник психологічної служби НУЧК ім. Т.Г.Шевченка.

У старших класах підлітки вже розуміють важливість навчання. Є батьки, які саме так і спонукають своїх дітей іти до школи, пояснюючи, що освіта потрібна для майбутньої професії.

«Треба заробляти гроші потім, коли навчання закінчиться. Без освіти потім не може бути нормального життя. Тому що в сьомому класі дуже скотився, зараз 9-й клас, треба ДПА складати. Він сказав, що треба вчитися, треба ДПА скласти добре, отже, буде вчитися»,- Інеса, мама дев’ятикласника.

«Коли ми беремо вже дорослих, тобто 9, 10, 11 клас, там у дітей є вже внутрішня мотивація. І ті діти знають, що вони вже вміють, і вони знають: якщо їм трошки допомогти, то вони можуть видати результат. І тут батьки мають підтримати, подумати, які саме предмети треба вивчати»,- Олена Гірченко, психолог, керівник психологічної служби НУЧК ім. Т.Г.Шевченка.

Олена Гірченко наголошує, що в цей період дорослі мають підтримувати дітей власним спокоєм і стійкістю. А от крики та дорікання, що дитина нічого не знає, можуть тільки нашкодити. Адже в середньому та старшому шкільному віці діти вже самі знають, де їх слабина. Тому батькам варто допомогти з навчанням, наприклад, поцікавившись у вчителя, які є прогалини в навчанні і що треба підтягнути.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

29.08.2021
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова