Інтерв’ю з викладачкою Ніжинського медколеджу, яка виховує майбутніх медиків

Медицина була і буде затребуваною у всі часи і є чи не єдиним щитом у разі підступних спалахів інфекцій, пандемій а також різних хвороб, які існують на планеті Земля. Також медицина досить важлива в наших сьогоднішніх реаліях, в умовах війни. Медики витримують навалу, протистоять і врівноважують терези життя різних людей.
Сьогодні поговоримо про тих людей, як виховують майбутніх медиків.
Читайте на сайті MYNIZHYN інтерв’ю з викладачкою комунального закладу “Ніжинський фаховий медичний коледж”, яка виховує майбутніх медиків в умовах воєнного стану і вже не перший рік проводить інтерактивну гру «Найрозумніша медсестра» – Наталією Телефус.

Вона працювала 10 років медичною сестрою офтальмологічного відділення у Ніжинській лікарні, згодом закінчила Ніжинський університет, факультет природничо-географічних наук.
В Ніжинському медколеджі працює з 2007 року. Говорить, що любить студентів та свою роботу. Викладає наступні дисципліни: «Основи медсестринства», “Догляд за хворими та медична маніпуляційна техніка”. Є головою випускової циклової комісії дисциплін практичної підготовки зі спеціалізації «Сестринська справа».
Раніше ми писали: «Медпрацівник — це людина, яка у критичні моменти стає опорою для пацієнта»: розмова з переможницею гри «Найрозумніша медсестра»
– Вітаємо! Ви проводите в медколеджі інтерактивну гру «Найрозумніша медсестра». Хто ініціатор цієї ідеї і скільки років вона вже проходить серед студентів?
– У 2008 році з нагоди Міжнародного дня медичної сестри, я розробила сценарій та провела першу гру, щоб привернути увагу студентів коледжу до майбутньої професії, розвинути лідерські якості та здатність швидко приймати рішення.
І з того часу, гра проводиться щороку з осучасненням та додаванням інтерактиву. Переможці гри минулих років, фахово надають медичну допомогу у різних куточках нашої країни. Серед них і медичні сестри, і лікарі, і фармацевти. Приміром, переможниця 2018 року, яка продовжила навчання, працює медичною сестрою в США.
– Розкажіть також що відбувається у вас під час цієї гри і яку роль, на вашу думку, це відіграє у подальшій роботі майбутніх медиків?
– Для участі проводиться відбір десяти претендентів: розумних, сміливих кандидатів на звання «Найрозумніша медсестра». Всім претендентам пропонується відповісти на 18 загальних питань із бази знань, які вони отримали вивчаючи основи медсестринства.
Цей етап проводиться за допомогою застосунку Kahoot! Важливо відповісти не лише правильно, а й максимально швидко.
За результатами Kahoot обираються 6 учасників другого туру, який називається “Улюблена тема”.
Протягом однієї хвилини учасники гри мають відповісти на питання двох улюблених тем, які вони вивчали на основах медсестринства. Послідовність вибору учасниками тем визначається за допомогою “Дешифровщику”.
У фінал гри виходить 3 учасники, які дали найбільше правильних відповідей у другому турі.
Третій тур гри називається “Фотозапитання”. Учасникам пропонується назвати зображену медичну апаратуру, з якою вони працюватимуть у закладах охорони здоров’я.
За результатами цього туру і визначається переможець.
Цікавим є той факт, що жодного разу, переможцем не був медичний брат, хоча у фінал, хлопці доходили.
– Чи отримуєте згодом відгуки від пацієнтів чи працівників медичної сфери про роботу медиків, які вийшли зі стін Ніжинського медколеджу у великий світ?
– Досить часто зустрічаю своїх колишніх студентів і вони дуже тепло згадують роки навчання у коледжі, свої успіхи та невдачі.
Більшість із них любить свою роботу, цінують ті знання та вміння, якими щедро ділились викладачі нашого навчального закладу.
– Чи вплинула війна на вашу роботу? Тобто як коледж адаптувався до викликів, які пов’язані з війною в Україні? Чи довелося щось змінювати та впроваджувати нового?
– Звісно, війна не могла не накласти відбиток на роботу коледжу. В пріоритеті у нас є безпека всіх учасників освітнього процесу, але не менш важливим є якість навчання майбутніх медиків. Навіть в таких складних умовах викладачі проводять заняття в укритті, студенти проходять практичне навчання, проводиться виховна робота, організовуються зустрічі зі стейкхолдерами, намагаємось подолати освітні втрати, які пов’язані з реаліями нашого сьогодення.
Викладачі створюють цифровий контент для студентів. Наприклад я веду власний Ютуб канал, де розміщую відеоалгоритми практичних навичок. Студент може переглядати ці відео, відтворювати їх у тренажерному кабінеті в зручний час, готуватись до іспиту.
Для прикладу, навчитись водити автівку складно, коли ти сам не сів за кермо і не відкатав кілька сотень кілометрів. Так і майбутня медична сестра, поки не виконає практичну навичку багато разів під час навчання не зможе її опанувати.
В коледжі створені умови, щоб студенти працювали саме практично, тренувались, удосконалювали свої фахові компетенції. Життя продовжується.






– Розкажіть, що допомагає вам на лекціях та заняттях?
– Лекції в коледжі проводяться переважно в дистанційному форматі. Завдяки, тому що всі наші викладачі володіють цифровими навичками провести лекцію з використанням презентації чи відеоматеріалів не складно. Важко буває утримати увагу студентів по ту сторону екрану, це не секрет. І тут вже все залежить від педагогічної майстерності кожного викладача, його власної методики проведення. Цікаві історії з досвіду, інтерактив на занятті – це ті інструменти, які тримають увагу студента, мотивують до навчання.
– Можливо поділитесь якимись цікавими випадками зі своєї практики, які найбільше запам’яталися і чому?
– У навчальній програмі дисципліни, яку я викладаю є навичка промивання шлунку за допомогою зонду. Щоб зацікавити студентів, у шлунок манекена я насипаю пригорщу таблеток і розповідаю їм історію про нещасливе кохання. Як результат – у нас пацієнт, що здійснив спробу отруїтись.
Відпрацьовуючи навичку промивання шлунку студенти бачать, як працює принцип двох сполучених посудин і поступово у лійку зі шлунку повертається вода і розчинені в ній таблетки. І так треба повторювати багато разів (інколи понад 10 літрів води) до того моменту, поки не повернеться чиста вода.
– А що сприяє збереженню якісного навчання для українських медиків? Щоб ви сказали з цього приводу?
– Якісне навчання це, передусім, мотивація студента, розуміння для чого він прийшов до коледжу. Найбільш успішними є студенти, які вже десь працювали, мають життєвий досвід і зрозуміли, що для подальшого особистісного розвитку їм не вистачає знань та вмінь.
Ще одна мотивація для успішного навчання студентів це важка хвороба когось із близьких. Коли родичі відчувають безсилля, бо не вміють здійснювати догляд не можуть полегшити страждання близької людини.
– А які вони ваші студенти? Опишіть одним реченням?
– Вони енергійні, допитливі, трохи втомлені, але безмежно амбітні, вміють мріяти, шукати себе й сміливо рухатися вперед попри всі виклики.
– Що б ви порадили людям, які обирають професію медика?
– Ви знаєте, я раджу прислухатись до власного серця. Саме внутрішня мотивація допомагатиме у найскладніші моменти.
Будьте готові вчитися все життя. Медицина постійно змінюється, і хороший медик ніколи не зупиняється на вже відомому. Розвивайте емпатію, бо пацієнти пам’ятають не лише лікування, а й те, як ви з ними розмовляли й підтримували. Вчіться працювати в команді. Медична допомога — це не про одного героя, а про злагоджену роботу багатьох фахівців. Піклуйтеся про себе, інакше ви не зможете допомагати іншим, якщо не будете берегти свій ресурс, сон і емоційний стан. Будьте відповідальними. У медицині не буває дрібниць — від вашого рішення часто залежатиме чиєсь життя. Не бійтеся складнощів. Шлях медика непростий, але надзвичайно цінний і щирий, бо дозволяє щодня робити добро.
До теми: родичі та знайомі радяться з Катею: розмова з переможницею гри «Найрозумніша медсестра»
.
Джерело: mynizhyn.com
2025-12-04 09:55:49





























