Новини Чернігова

Два з шести нових тролейбусів приїхали до Чернігова: що думають про їх якість водії та чернігівці

Два з шести нових «Барвінків» поставили до Чернігівського тролейбусного управління. Тендер на закупівлю 6 тролейбусів управління оголосило в кінці березня цього року. 21 травня із переможцем торгів – чернігівським підприємством «Еталон-Лізинг» підписали договір про поставку машин на 29 мільйонів 730 тисяч гривень. Коли на маршрути стануть усі тролейбуси, та що про них думають водії і пасажири – далі в сюжеті.

Ось ці тролейбуси – дві з шести нових машин Чернігівського тролейбусного управління. На лінії вони поки не працюють – проходять так звану обкатку, каже начальник управління транспорту Олександр Рижий.  

«Середина наступного місяця вже всі тролейбуси будуть на маршруті працювати. Відбудеться процедура реєстрації і вони вийдуть.»

Очікувана вартість 6 нових тролейбусів – 30 мільйонів. Чернігівське підприємство на торгах запропонувало найнижчу ціну – на 270 тисяч менше.

«Критерій по «Прозоро» був – найнижча ціна. Тролейбуси вийшли в 4 млн 960 тис. за один тролейбус.»

Починаючи з 2015 року, каже Олександр Рижий, міське тролейбусне управління закупило у виробника 23 тролейбуси.

«Критерій, який був, це найнижча ціна. Тобто на сьогоднішній день на ринку України це найнижча ціна електротранспорту, тролейбусів.»

Віталій Приз працює в чернігівському ДЕПО сім років. Нині водій тролейбуса ЗіУ-9, випущеного в 90-х роках. Каже, у своєму електро-пенсіонері впевнений, на відміну від нового «Барвінка».

«Я особливо туди не прагну. Водії тролейбусів, які працюють, трішки жаліються, що з трудом виправляють несправності. Тому, я не впевнений у тому новому.»

Такі ж 4 «Барвінки» в травні минулого року придбало сумське комунальне підприємство «Електроавтотранс». За рік роботи вони написали до заводу 21 лист-претензію, каже директор КП Віталій Однорог.

«На кожен лист-рекламацію протягом тижня приїжджають відповідні фахівці, вони оглядають, ремонтують. Але тиждень може такий транспорт відстоюватися. 

Я вважаю, що це така недопрацьована модель, вона тільки почала становитися на потік. Тому їм потрібен деякий час, щоб відшліфувати всі неполадки, які там проявляються.»

За словами гендиректора підприємства Валерія  Купцова, від початку виробництва тролейбусів «Чернігівський автозавод» виготовив близько 40-ка електромашин. Каже, моделі постійно вдосконалюють.

«Більшість вдосконалень вноситься з досвіду в експлуатації, – по тим зауваженням, що нам надсилають, коли ми проводимо гарантійні ремонти, обслуговування, зі спілкуємося з покупцями.»

Підприємець говорить, часто поламки пов’язані з неякісними деталями, що закупають в інших виробників.

«Я хотів би сказати, що по тим зауваженням щодо експлуатації тролейбусів у Чернігові, в Сумах , ми змінили багато постачальників. На жаль, довелося відмовитися від багатьох агрегатів та елементів обладнання, які виробляються в Україні. Бо вони виявились. На жаль, недовговічними та не надто якісними.»

Як приклад наводить – пневматичні системи.

«Ми замінили постачальника, і зараз тролейбуси, які ми постачаємо Чернігову, там повністю замінена пневматика по всьому тролейбусу. Ми поставили всесвітньо відомого постачальника «WABCO».»

Чернігівці ж до «Барвінків» ставляться так.

Марина Гула: «В порівнянні зі старими, вони є дуже комфортними, тихіші набагато. Звісно подобається, треба якомога більше змінювати транспорту на нові тролейбуси.»

Світлана Міненко: «Там нема місця для того щоб людина могла стояти. Не зручні вузькі проходи, вони не дуже зручні.»

Оксана Сивенок: «Нові так, вони дуже комфортні, легко в них, не так як в старих, звідусіль стукотить, грохотить, дує. В нових набагато краще.»


Джерело: UA: Чернігів
14.06.2019