Будівельні матеріали м.Ніжин
Україна і світ

Будуть усі послуги ТЦК: Черногоренко про зміни в Резерв+ та електронній черзі

Незабаром в електронну чергу додадуть усі послуги ТЦК – не тільки оновлення даних, військовозобовʼязані зможуть самі виправляти помилки у застосунку Резерв+, а багатодітні автоматично отримуватимуть відстрочку.

Про це та інші зміни в інтервʼю Фактам ICTV розповіла заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Катерина Черногоренко.

Резерв+: головні помилки під час оновлення даних та причини

– Поговорімо про помилки, про які люди часто пишуть. Наскільки їх багато, можливо є якась статистика по тих 2 млн військовозобовʼязаних, які вже оновили свої дані? Скільки зверталися щодо технічної підтримки, що це за помилки й чому вони виникають?

Зараз дивляться

– Зараз основні помилки – якщо людину не поставили на облік з будь-яких причин і якщо в людини є порушення правил військового обліку. Після вирішення ситуації оператор ТЦК та СП вносить зміни в системі Оберіг, ми одразу це бачимо в Резерв+.

Тобто по суті Резерв+ є дуже потужним інструментом для синхронного отримання доступу до даних.

Щодо інших помилок, вони зазвичай вирішуються через звернення до нашої служби підтримки. Ми вже отримали близько 40 тис. таких звернень. Найчастіше вони стосуються відсутності даних в реєстрі (11 тис. звернень), або неактуальності цих даних (7,5 тис.).

Такі помилки стаються через людський фактор в ТЦК, або ж через те, що громадяни свідомо не оновлювали свої дані.

– Ще до запуску цього електронного кабінету ви говорили, що людина буде буквально робити запити в інші реєстри. Тоді чому виникає так багато помилок, як це взагалі працює?

– Насправді Оберіг зараз має обмін з вісьмома найбільшими реєстрами країни. Отримати ці дані можна за запитами оператора ТЦК. Але ми хочемо повністю перевернути цю функцію і зробити так, щоб людина могла сама тригерити систему або запитувати через Оберіг дані в інших реєстрах, щоб не бути заручниками завантаженості операторів ТЦК, тобто відійти від монополії операторів ТЦК щодо внесення даних. Людина може через зручний інтерфейс у Резерв+ замовити таке оновлення про себе в Оберезі.

Ми хочемо щоби людина з Резерву+ автоматично запитувала про себе дані в інших реєстрах і оновлювала в Оберезі.

Які зміни плануються в Резерв+

– Поки що це не працює, так? І коли може запрацювати?

– Фактично з останнім релізом ми вже частково запустили цю функцію. Це стосується РНОКПП (реєстраційний номер облікової картки платника податків). Ми зараз хочемо додати цей функціонал по прізвищу, імені та по батькові, по даті народження, по дітях людини, щоб можна було автоматично робити цілий ряд дій, які здійснює ТЦК. Думаю, що найближчим часом це зробимо.

– Які помилки вже можна виправити, не звертаючись до ТЦК та СП?

– Це якраз дві функції, які ми запустили: я військовослужбовець, але зараз стою на обліку – це автоматично виправляється, і друге – підтягнути податковий код.

Електронний військовий квиток

– Щодо електронних військових квитків – скільки вже згенерували? Я бачила вже понад мільйон. І чи справді вони повноцінні і рівнозначні з паперовими?

– Зараз ми працюємо над тим, щоб всі статуси відображалися у цьому електронному військово-обліковому документі, але всі уповноважені особи, які перевіряють ваші документи, можуть це вже робити, скануючи QR-код застосунком Резерв+.

Звичайна камера смартфона його не сканує, про це треба говорити, оскільки у нас були випадки, коли люди намагалися зчитати звичайною камерою.

Проте, завантаживши застосунок, можна зчитати QR-код і отримати повну інформацію в режимі реального часу. Не потрібно додаткового обладнання, рідерів – все прозоро.

– Це можуть робити фактично усі співробітники ТЦК і СП? Люди в мережі скаржаться на те, що при зустрічі з мобільними групами у них вимагали паперовий документ. Чому виникають такі ситуації?

– Я розкажу про те, що ми зробили для того, щоб цього не допустити. Була ухвалена постанова, яка є правовою підставою для того, щоб електронний військово-обліковий документ надавався уповноваженим особам – це ТЦК. Нацполіція та ДПСУ – як повноцінний документ.

Порушуючи цю норму, уповноважені особи мають бути готові до того, що вони порушують чинну постанову Кабміну і відповідну норму закону.

До всіх інституцій, які можуть перевіряти електронний військово-обліковий документ, Міноборони звернулося за тиждень до його запуску, де розписало повністю алгоритм перевірки, що потрібно підготувати, щоб бути готовими до зчитування.

Тому я звертаюсь до наших громадян, якщо у вас є такі випадки, будь ласка, звертайтесь до нас, пишіть до Міністерства оборони. Ми будемо направляти такі ситуації командуванню Сухопутних військ. Якщо це відбувалося або мало місце, нам потрібно обов’язково про це знати. Ми будемо збирати такі кейси і направляти, говорити з відповідними ТЦК і просити їх усунути порушення.

– Ті військово-облікові документи, які видають у ЦНАПах, це з Резерв+? Вони нічим не відрізняються?

– Абсолютно однаковий документ, який генерується із даних, що надсилаються з реєстру Оберіг. В інтересах заявника, який приходить до ЦНАЦу, ми вивантажуємо ці дані і формуємо ідентичний документ.

– Якби ця маса людей пішла лише через ТЦК і СП, це, напевно, зайняло б два роки?

– Це б зайняло десятки місяців, оскільки працівники ТЦК дуже перевантажені. А ми цінуємо час і їхні знання щодо всіх процесів.

Хочете отримувати цікаві новини найпершими? Підписуйтесь на наш Telegram

Через Резерв+ вдалося показати новий стандарт, що цифрові інструменти у сфері оборони працюють.

Джерело ФАКТИ. ICTV
2024-07-03 20:32:19