Новини Чернігова

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Зараз все більше жінок не бояться відповідальності, брати ініціативу в свої руки і стають успішними.

При цьому вони встигають і на роботі, і в родині, і займають активну громадянську позицію.

Сьогодні поговоримо з жінкою, яка при зустрічі дивує і чоловіків, і жінок, розбиває стереотипи і хоче бути корисною для інших.

Ірина Бажан – підприємниця, керівниця чималого регіонального структурного підрозділу.

Любляча дружина і мати. Активістка і байкер.    

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Розпочнемо з того, як ви потрапили в молочний бізнес, скільки вже працюєте і чим можете похвалитися ?

В молочний бізнес потрапила 11 років тому. Шлях був складний.

Починала з самих низів. Була торговим представником, потім начальником торгового відділу, комерційним директором. Отримала вищу освіту з товарознавства та комерційної діяльності. Запропонували очолити торговий дім, а точніше регіональний структурний підрозділ. Тепер я директор.

Працюємо з молочним заводом з Черкас, торгова марка «Волошкове поле» та Первомайським молочноконсервним комбінатом, що є відомим виробником згущеного молока. Ми півтора роки на Чернігівщині, тому активно розвиваємося. Вже виходимо за межі Чернігова, рухаємося по всій області.  

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Карантин болісно вдарив майже по всіх без виключення. Як бізнес переживає ці складні часи? Що з продажами, поставками?

Молочному бізнесу трошки легше, ніж, наприклад,  сфері побутового обслуговування чи закладам харчування.

Молоко та хліб – такі продукти , які повинні бути постійно у кожного споживача.

Попри все, ми зазнали великих втрат. Поставляємо продукцію в навчальні заклади, кафе, ресторани. Все це було закрите і ми втратили чимало доходів. Не змогли нам клієнти оплачувати повністю заборгованість. Тобто, є борги перед нами.

Зараз активно виходимо з карантину. Потроху відкриваються кафе і ресторани. Починають подавати тендери. Люди вийшли на роботу і можуть дозволити трохи більше , ніж просто купити молоко. 

Наскільки конкурентна ваша продукція на ринку, адже пропозицій, навіть для найвибагливіших покупців більш, ніж досить? Купа торгових марок і широкий вибір.   

Звичайно, продукція у нас конкурентна. Великий асортимент. Щоб бути конкурентним – треба іти в ногу з часом. Потрібно постійно дивувати покупців , наприклад, еко-упаковкою, відмовлятися від пластику.

Ось новинка «Волошкового поля» – продукція, наче з печі,  така смачна. Це сметана, ряженка, йогурти. Виробництво усіляких десертів цікавить покупця. Люди хочуть ексклюзиву. Треба раз на півроку випускати якийсь новий вид продукту.  

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Багато покупців звертають увагу не тільки на ціну чи асортимент, а перш за все на якість. На скільки це важлива складова у молочній сфері?

Головне, щоб молочна продукція мала невеликий термін придатності. Якщо молоко в пакеті має термін придатності 14 днів – то звісно воно з консервантами  і добавками. Якісне молоко зберігається десь 5 днів.

Я їздила особисто на виробництві у Черкаси. Була приємно здивована. Все автоматизовано. Якщо молоко поганої якості, то автоматика його просто виливає в каналізацію і набирає нове. Цехи чисті, все постійно оновлюється і контролюється.

Я раніше думала, що згущенка не вариться, а просто фарбується. Коли потрапила на первомайський комбінат, то переконалася, що згущенка таки вариться в великих котлах. Теж була приємно здивована якістю. Знову відчула смак дитинства, коли його скуштувала.

З ким вам легше знаходити спільну мову в бізнесі: з чоловіками чи жінками ?

Мені легше з чоловіками. Так склалося ще з дитинства, що у мене було багато друзів хлопців. Я зараз байкер. Вже третій рік катаюся на мотоциклі.

З чоловіками легше спілкуватися, менше осуджують, менше побутових проблем і так далі. А щодо жінок-підприємниць, то конкуренції з ними немає зовсім. Тому теж легко, спілкуємося між собою. 

Є чимало жіночих організацій, скажімо так, за інтересами. Чи належите ви до якоїсь з них?

Часто зустрічаємося і спілкуємося з жінками-підприємницями на різних семінарах, тренінгах, які проводить торгово-промислова палата.

Нещодавно увійшла у громадську організацію «Жінки Батьківщини». Дуже їх обожнюю. Ми всі такі різні, і за фахом,і за віком.

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Це мабуть єдина кампанія жінок, де є про що поговорити. Не тільки про бізнес, а й про реалізацію різних ідей, про дітей, про розваги, про відпочинок. 

Це єдина громадська організація, якою я захоплююся. Хоча відверто кажучи, серйозно її спочатку не сприйняла, але потім познайомилася і тепер без них не можу. Зустрічаємося, спілкуємося, обговорюємо, вирішуємо проблеми. Весело і цікаво.

Ви доволі активна людина, і скрізь встигаєте. Чи бачите ви себе, наприклад, в політиці?

Раніше себе в політиці я не бачила. Не розумілася на ній і не цікавилася. Мабуть не було часу на це. Активно подорожувала, є родина, є діти, яких виховуємо.

Але я не можу на деякі речі спокійно дивитися. Хочеться допомагати, хочеться бути корисною і затребуваною. Це перш за все завдячуючи активній позиції організації «Жінки Батьківщини». Тому починаю цікавитися і політикою в тому числі.

Ви сказали, що є байкером. Незвично, як для жінки. Це таке захоплення і звідки воно у Вас? Багато міст, країн об’їхали?

За кермом машини я вже давно. Але з дитинства була  мрія про мотоцикл, не знаю звідки вона з’явилася, адже у батька не було мотоцикла.

Вийшла заміж за чоловіка-байкера. Дуже хотіла, прагнула і навчалася в мотошколі, школі екстремального водіння. Сіла за кермо мотоцикла, коли зрозуміла, що це моє. Їду навіть роботу на мотоциклі, але переважно влітку.

Бізнес-леді на мотоциклі: історія успішної жінки Ірини Бажан

Цікаво буває, коли зустрічаєшся з бізнес-патрнерами.  Зазвичай мене звикли бачити на високих підборах, в сукні, нафарбованою, а потім приїжджає така жінка-байкер, то люди часто забувають, що хотіли в мене запитати чи про що поговорити (посміхається). Я звикла до такої реакції.

Це не хобі, а це стан душі. Об’їхала на мотоциклі майже всю Україну, їздила і закордон. Багато, де була, але коли вертаєшся в Чернігів і бачиш на в’їзді Катерининську церкву, то відразу мурашки по всьому тілу.  Я пишаюся, що живу в Чернігові.

Спілкувався головний редактор «Високого Валу» Юрій Михуля

Джерело ВИСОКИЙ ВАЛ
01.06.2020

Close