Будівельні матеріали м.Ніжин Будівельні матеріали м.Ніжин
Новини Чернігова

Активісти на Чернігівщині хочуть зберегти залізницю: як це зробити

Активісти на Чернігівщині хочуть зберегти залізницю: як це зробити

Житель Сновська Андрій Марухленко 5 квітня на сайті офіційного представництва президента опублікував електронну петицію «Забезпечення м. Сновськ та північної частини Чернігівської області залізничним транспортом». У чому її зміст? Яким чином вона може стосуватися менян та жителів сусідніх громад? А чи вірите ви, що можна вплинути на вирішення важливої для суспільства проблеми?

Пам’ятаєте часи, коли зі станції «Мена» можна було без проблем поїхати у справах у Крим, на Донбас, відвідати Харків чи Дніпропетровськ. Або ж навіть побувати в сусідній Білорусі чи далекому Санкт-Петербурзі? На жаль, часи змінилися, відгородивши від нас Донбас і Крим (сподіватимемося, що тимчасово). Політика політикою, але є інші доступні маршрути, яких нас позбавили.

Залізницю лихоманить уже декілька десятиліть поспіль. Її працівники неодноразово надавали до свого керівництва пропозиції щодо виходу зі складної ситуації, але зрушень не відчули.

Натомість сталося відчутне зменшення залізничних перевезень. Як вантажних, так і пасажирських. Наслідком цього стало скорочення штатів, занепад інфраструктури. А що ж ми, звичайні громадяни? Ми, мабуть, більше відчуваємо втрату можливості нормального пересування в межах країни залізничним транспортом.

Пан Андрій аргументовано підійшов до висвітлення проблеми:

«Станом на сьогодення на залізничній ділянці Гомель–Бахмач (українська ділянка Хоробичі–Бахмач) проходить лише дві пари приміських поїздів за маршрутом Сновськ–Бахмач. Протягом останніх двадцяти років спостерігається постійне зменшення пасажирських поїздів на цій ділянці. Більше того, останній потяг формування Укрзалізниці був скасований ще в далекому 2014 році. Подальший рух пасажирських потягів був організований завдяки білоруській залізниці.

З початком військових дій у 2014 році почалась тенденція скасування потягів. Причина – більшість із них прямували до АР Крим та/або в напрямку територій ОРДЛО. Станом на 2021 рік, враховуючи складні політичні відносини з Республікою Білорусь та через коронавірусні обмеження, Білорусь не забезпечує жоден маршрут вище вказаною ділянкою. Таким чином, на сьогодні є лише один маршрут Сновськ–Бахмач, який не покриває всю ділянку і не дає змоги громадянам, які проживають на прилеглій до неї території, повноцінно користуватись можливостями залізничного транспорту. Раніше це було можливо. Громадяни були готові навіть платити високу вартість квитка (причина – іноземні потяги), але мати змогу комфортно подорожувати по справах та з метою відпочинку.

На ділянці Хоробичі–Бахмач знаходяться та обслуговуються такі населені пункти: Городня, Сновськ, Корюківка, Мена, Макошине, Сосниця, Борзна. І ще велика кількість сіл та селищ, яким необхідне це залізничне сполучення».

Чернігівська область має подекуди складні та погані автошляхи, а тому залізничний транспорт вкрай необхідний. На схід і південь України ми могли доїхати комфортно лише залізницею. Понад те, Чернігівська область є значним туристичним об’єктом. Ми маємо величезний туристичний потенціал, особливо в умовах «коронавірусного туризму».

Усе, про що каже пан Андрій, має бути цікавим не тільки для сновчан. Так склалося, що залізниця, яка півтора століття пролягла територією Сіверщини, стала важливим об’єктом транспортної комунікації для жителів Городнянщини, Корюківщини, Менщини, Борзнянщини, Коропщини та Бахмаччини. А тому жителі цих громад не можуть залишатися до цього байдужими.

Петиція містить не тільки проблему, але й дає конкретні пропозиції:

«Прошу звернути увагу на дану проблему і розглянути можливість поновлення залізничного сполучення на вказаній території силами Укрзалізниці та силами України. Громадянам прикордонних областей дуже важливо відчувати, що ми потрібні українській владі і не чекати повернення білоруських потягів.

Враховуючи статистику та провівши опитування, можу надати рекомендації по можливих маршрутах

Петиція опублікована. Для того, щоб влада зреагувала, необхідно, щоб під нею протягом 90 днів підписалися 25 000 громадян. Кількість не мала. Тому, щоб залучити якомога більше небайдужих людей, ініціатор звернувся через соціальні мережі із закликом не тільки підписатися, а й долучитися до поширення інформації на особистих сторінках, в групах: «Підпишіться під петицією, щоб влада в Києві нарешті розплющила очі і не дала остаточно занепасти єдиній залізниці в нашому куточку Чернігівщини. Підпиши сам, розкажи і допоможи знайомим, зроби репост!»

Треба переходити за посиланням і підписувати петицію.

Чи реально за три місяці зібрати 25 000 підписів? З огляду на актуальність проблеми – так. Враховуючи чисельність населення громад (а це понад 150 тисяч), то реально можливо. Єдиний сумнів: а чи всі бажаючі зможуть проголосувати? Адже для цього необхідно мати електронний підпис, якого, на жаль, більшість ще не мають. Але головне – не бути байдужим. Зробити електронний підпис можна, не встаючи з-за столу. Для цього просто треба мати бажання, комп’ютер (мобільний телефон, планшет) і доступ до інтернет.

11.04.2021
Джерело: ЧЕLINE. Новини Чернігова