“Це виклик і він мені цікавий”: нова керівниця Чернігівського облмуздрамтеатру розповіла про своє призначення

Оксана Тунік-Фриз на початку листопада 2025 року стала виконувачкою обов’язків директорки-художньої керівниці Чернігівського обласного музично-драматичного театру імені Тараса Шевченка.
Свою роботу у театрі нова керівниця розпочала з аналізу фінансів, поки що висновків своїх перевірок вона не розголошує, але вже заявила про необхідність проведення аудиту у закладі. Зараз заробітна плата молодого актора у театрі складає 6 500 гривень. Оксана Тунік-Фриз каже, що наразі не може обіцяти зміни окладу для працівників театру, але роботи у цьому напрямку заплановані.
Про перші зміни у драмтеатрі та про своє призначення Оксана Тунік-Фриз розповіла в інтерв’ю Суспільному.
В.о. директорки-художньої керівниці облмуздрамтеатру Оксана Тунік-Фриз та журналістка Суспільного Аліна Коржинська. Суспільне Чернігів
– Як відбулось Ваше призначення? Хто запропонував вам цю посаду? І чи одразу ви погодились на це?
– Я призначена виконувачкою обов’язків, відповідно, моя посада не затверджена обласною радою. Попередня розмова у мене відбулася з очільниками області: головою обласної ради (Олена Дмитренко) та начальником Чернігівської обласної військової адміністрації (В’ячеслав Чаус). Власне, вони порушили це питання, запитали мене, як я дивлюсь на це, чи розглядаю таку можливість. Відповідно, я послухала, взяла паузу і вже під час наступної зустрічі, яка відбулася на наступний день, я дала згоду, через ще декілька днів узятися до виконання обов’язків.
– Вам відомо чи були інші кандидатури? Чи ви були першою та єдиною, кому запропонували?
– Мені про це невідомо. Зі мною велася розмова в контексті закінчення контракту з попереднім керівником. Я запитала, чи є інші кандидатури, але зі мною це питання не обговорювали.
В.о. директорки-художньої керівниці облмуздрамтеатру Оксана Тунік-Фриз. Суспільне Чернігів
– Для вас це була несподіванка чи ні? Ви очікували на це?
– Я не скажу, що це для мене була несподіванка, тому що на рівні розмов – це проговорювалося раніше, але предметної розмови не було. Театр обговорювався, тому що я працювала в рамках єдиного мистецького простору практично з усіма закладами культури області. Ми в гарних стосунках з усіма. З керівниками театру, в тому числі ми співпрацювали. Але такої пропозиції, про те, що ні, про це мови не було.
– Ви прийшли 3 листопада, познайомились з працівниками, з акторами. Що помітили, що було не так, що так?
– Безумовно, я знаю, чим жив театр, я знаю багатьох людей, які працюють в театрі. І в мене з ними була комунікація. І для мене те, що є сьогодні в театрі, та проблематика, яка є, вона для мене відома. Причини цієї проблематики є різні. Тому говорити про те, що мене щось вразило, чи налякало, чи прийти й сказати “Боже, як тут все бездарно було”, – це найпростіше було б.
Я стримано дивлюся на все, я всі ці виклики сприймаю як факт. Я дивлюся на це як антикризовий менеджер. Мене для цього і запросили, щоб аналізувати ситуацію і знайти ті шляхи вирішення, які будуть найкоротші.
А в умовах складного воєнного стану і всієї безпекової ситуації це все помножується, ця складність помножується. Тому це виклик, він мені цікавий.
– Під час зустрічі акторів з вами, чи вони говорили якісь свої претензії? Можливо, вони пропонували щось. Можете озвучити, що найбільше їх турбує сьогодні?
– Найближчим часом в нас планується спільна сесія з творчим колективом, яка має на меті оцей ґрунтовний діалог, в якому я хочу почути, що саме хвилює колектив і кожного з творчих одиниць нашого колективу.
Є сукупність факторів, які на сьогодні мені відомі, які хвилюють людей. Але якщо окреслити головні напрямки, то це те, що вони хочуть планової роботи, завантаженості відповідно до тих можливостей, які є сьогодні у театрах. Вони хочуть творчо розвиватися, отримати підтримку їхніх ініціатив. Тут я сподіваюся, що для них настав дуже благодатний час, тому що я відкрита до комунікації, я відкрита до ідей.
– З попереднім директором там були випадки, коли актори писали в соцмережах, що вони поїхали на гастролі, заробили гроші, думали, що у них щось буде, а їм ні доплати, нічого. А потім вийшло, що 300% премії отримав саме директор. Як буде вирішуватись історія з преміями? Який у вас оклад?
– Треба звернути увагу на те, що я виконувачка обов’язків. Відповідно, там щось близько 14 тисяч гривень, щось в цих межах. Що стосується, якщо моя посада буде винесена на сесію і депутати будуть голосувати, і якщо я буду затверджена, то це вже мова про інші, але це зараз безпредметно. Десь, напевно, в цих межах 13 тисяч, щось там біля цього.
– Кадрова політика, чи вже бачите якісь зміни? Щодо Андрія Бакірова, чи залишається він на своїй посаді?
– Почнемо з Андрія Рінатовича. Звичайно, він працює, зараз знаходиться у своєму кабінеті, який навпроти мого. Ми в активній комунікації, професійна, фахова людина. Крім того, це достатньо інтелігентна людина. У мене з ним дуже приємна комунікація. Ми зараз знаходимося на етапі розв’язання організаційних питань.
Відповідно, це тісна співпраця з головним режисером і першим заступником в нашій структурі. Андрій Рінатович є першим заступником, який курує всі художні питання. До творчих питань ми поки що не дійшли, тому що є багато організаційних питань. Але вже починаємо продуктивну, конструктивну співпрацю. Я нічого не збираюся змінювати. Якщо Андрій Рінатович для себе буде бачити можливим продовжувати працювати, ми однозначно знайдемо всі спільні точки дотику, будемо працювати над розвитком театру, і все це буде конструктивно.
Тому що є така амбітна мета повернути дитячого глядача до театру, попри всі безпекові моменти. Наше завдання — повернути глядача, попри все, в тих умовах, в яких можливо, зберігаючи всі необхідні безпекові моменти, але все ж таки працювати та збільшувати кількість глядачів в цьому залі.
– Тобто ви маєте складати конкуренцію і лялькового театру плануєте, і філармонії?
– Безумовно.
– Ваш чоловік, він також в мистецькому просторі, і він також музикант, і режисер. Чи будете ви залучати його до роботи в театрі?
– Я буду залучати його до роботи, тому що ми багато проєктів мали спільних. Ми працюємо в парі як творчі люди. Він все життя працює в культурі, в мистецтві. Тому, я думаю, що так, якщо він тут може бути корисним, якщо в нас будуть спільні можливості з колективом, то звичайно так.
В.о. директорки-художньої керівниці облмуздрамтеатру Оксана Тунік-Фриз та пошкоджена люстра у театрі. Суспільне Чернігів
– Чи буде ремонт? Пошкоджена покрівля лише законсервована. Які є варіанти вирішення? Чи буде люстра?
– Люстра буде повернута, однозначно. Наразі йде мова про те, щоб максимально зберегти будівлю, щоб наблизити до комфортних умов праці людей. Тому що температура — це одне з важливих питань, над якими я працюю вже з першого дня. У нас є проблема з залом, тому що там відсутнє опалення всередині.
Тобто, опалення є по колу, а в самому залі опалення ніколи й не було. Наше завдання сьогодні — підняти температуру в залі, підняти температуру на сцені, тому що тут працюють люди, вони працюють в критичних умовах, на жаль, на сьогодні по температурі, і це не є нормою.
Підписуйтесь на Суспільне Чернігів і на інших платформах: Telegram, Facebook, Viber, YouTube, WhatsApp, TikTok.





























