Україна і світ

Журналісти назвали ринкові причини атак на Львівську тютюнову фабрику

Журналісти назвали ринкові причини атак на Львівську тютюнову фабрику

Причин для інформаційної атаки на “Львівську тютюнову фабрику” кілька: збільшення частки ринку “ЛТФ”, плани компанії вийти на IPO і відмова підприємства працювати через тютюнового монополіста “Тедіс Україна”, також львів’яни виступають за підвищення адвалорної складової акцизного податку на сигарети.

Транснаціональні компанії об’єдналися проти єдиного українського виробника тютюнових виробів, – вважають журналісти видання “Деньги”.

Ще недавно, в 2013 році фабрики чотирьох транснаціональних компаній (“Філіп Морріс Україна”, “Джей Ті Інтернешнл Україна”, “В.А.Т.-Прилуки” та “Імперіал Тобакко Продакшн Україна”) контролювали 95-97% всього внутрішнього тютюнового ринку. Чотири великих постачальники працювали з роздрібом через одного дистриб’ютора – компанію “Тедіс Україна” (тоді – “Мегаполіс Україна”).

Частка “Львівської тютюнової фабрики” (“ЛТФ”), що стала об’єктом інформаційної атаки, за два останні роки зросла до 9% (згідно з дослідженням компанії, Nielsen). Тобто майже десята частина внутрішнього українського тютюнового ринку вийшла з-під контролю західних корпорацій. Більш того, в компанії заявляють про намір в 2018-2019 року наростити частку до 15%, саме з цим і намагаються боротися тютюнові корпорації.

Зараз “ЛТФ” вже обслуговується в Офісі великих платників податків ДФС (в минулому році компанія була 57-ю в рейтингу), що суттєво змінює ставлення до неї в органах влади.

Також, львів’яни послідовно відмовляються йти в руслі лобістських зусиль “Філіп Морріс Україна”, “Джей Ті Інтернешнл Україна”, “В.А.Т.-Прилуки” та “Імперіал Тобакко Продакшн Україна” в питанні регулювання ставок акцизного податку. “Львівська тютюнова фабрика”, на відміну від міжнародних виробників і антитютюнових активістів, виступає за підвищення адвалорної складової акцизного податку на сигарети.

Адвалорна ставка регулює цінову доступність сигарет (чим дорожче і вище класом бренд, тим вище і ціна на нього). Але сьогоднішній розмір адвалору в 12% призвів до того, що в ціні таких дорогих брендів як Marlboro, Camel, Davidoff і подібних, складова цього податку мізерна. Нескладно помітити, що така ситуація більш ніж влаштовує саме “велику четвірку” транснаціональних виробників преміальних брендів і вкрай невигідна єдиному українському виробникові сигарет – Львівській тютюновій фабриці. Тому, зусилля західний компаній в останні роки були спрямовані на утримання цієї ставки на низькому рівні – 12% (при середньому європейському показнику 27,7%). “ЛТФ” наполегливо пропонує збільшити адвалорний компонент до 20%, що, зрозуміло, не влаштовує транснаціональні корпорації. Це могло б уже в цьому році принести до державного бюджету додаткові 7 млрд. грн, – вважають у Львові.

Відомо також, що Львівська фабрика єдина, хто не працює з “Тедіс Україна” і веде незалежну цінову політику. Фактично Асоціація “Укртютюн”, що об’єднує українські фабрики західних корпорацій і “Тедіс” втрачає можливість “вручну” керувати підвищенням і зниженням цін на сигарети. Коли мова йде про втрату контролю над 10-15% продажів, проблемою знехтувати вже не можна саме тому великі компанії почали атаку на невелике вітчизняне підприємство, – вважають журналісти видання “Деньги.

Джерело Телеканал новини «24»
13.02.2018

Facebook
Close