Місто і регіон

У Ніжинській школі стартує освітній експеримент | Ніжин

З 1 вересня 2017 року в Ніжинській школі № 10 стартує змінена освітня програма для 1- 4 класів. Суттєвими змінами в новій програмі є перехід від тотального зазубрювання матеріалу до його розуміння, при цьому не буде суворих меж в які учень має вкластися. Недоліками старої системи початкової освіти є муштрування та відсутність будь-якої можливості вийти за рамки одного, затвердженого плану.

З приводу цього питання ми поспілкувалися з начальником Управляння Освіти Станіславом Крапивянським: ” Цей експеримент починається з 1 вересня 2017 року і буде проводитися рік. Він буде проведений на базі 10 школи. Чому саме 10 школа? Тому що там чотири перші класи на паралелі і два класи будуть йти по експериментальній програмі, а інші два по звичайній програмі. МОН пропонує порівнювати успішність і результативність. Два вчителя-початківця пройшли стажування протягом цього літа, тобто вони навчені, а від міської влади треба лише забезпечити ці приміщення необхідним матеріалом: дошкою, ноутбуком, мультимедійним проектором. Наразі дуже важко говорити про ефективність цієї програми поки ми не побачимо результатів. Мені, як фахівцю, цікаве в новій програмі відсутність домашнього завдання. Тому, що у маленької дитини часто виникає паніка, особливо у вихідний день, замість того щоб відпочивати вона повинна виконувати якісь завдання. Але це ще апробація, якщо вона піде, якщо результат буде кращим, я думаю програма буде розповсюджена на всі навчальні заклади. З першого вересня наступного року ми вже матимемо закон про освіту і працюватимемо власне за новими стандартами”

МОН разом з Ed-Era.com, за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, створив більш просту та логічну програму для 1-4 класів. Що саме чекатиме на малечу, викладене в програмі, презентованій заступником міністра освіти і науки України Павлом Хобзеєм.

ГОЛОВНІ ЗМІНИ:

  • Знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми. Тепер учителі визначатимуть їх самостійно, враховуючи рівень підготовки класу, наявність навчально-методичного забезпечення та регіональні особливості
  • Знято дублювання змісту у навчальних предметах “Основи здоров’я”, “Я у світі”, “Природознавство”
  • Здійснено перерозподіл тем між класами, щоб привести процес навчання у відповідність до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження
  • Уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів
  • УКРАЇНСЬКА МОВА

    • Знято складні для учнів початкової школи теми: “Умовне позначення слів”, “Спосіб умовного позначення речень”, “Складання речень за поданою графічною схемою”
    • Посилено практичне ознайомлення з реченням
    • Осучаснено перелік словникових слів
    • Зроблено акцент на розвитку усного мовлення, а не на побудові речень за схемами
    • Уведено жанр есе у 3-му класі, щоб стимулювати дітей вільно висловлювати свою думку (замість текст-роздум, текст-міркування, текст-розповідь, які перенесені в старші класи)

    МАТЕМАТИКА

    • Зміщено акценти із знаннєвих результатів на діяльнісні (враховано пропозиції щодо необхідності диференційовано підходити до учнів з різними навчальними можливостями) • У програмах 1-2 класів знято вимоги щодо знання напам’ять таблиць додавання та віднімання в межах 10 та 20, таблиць множення та ділення
    • Вчителі зможуть самостійно збільшувати кількість годин на вивчення складних тем, що забезпечить усвідомлене оволодіння відповідною обчислювальною навичкою

    ЧИТАННЯ

    • З кола читання вилучено неактуальних радянських авторів, додано сучасних (з використанням рекомендаційних списків дитячої літератури від Національної бібліотеки України для дітей та авторитетних електронних ресурсів)
    • Планується видання хрестоматії для учнів початкових класів для серії “Шкільна бібліотека”, до якої увійдуть твори сучасних авторів
    • Скасовано кількісний показник темпу читання, зроблено акцент на розвитку якісного читання дітей – вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного
    • Змінено підходи до аналізу тексту – оцінювати не героя (позитивний-негативний), а вчинки, стимулювати дитину висловлювати свої емоції від прочитаного, розвивати задоволення від читання, а не вимагати виконання інструкцій

    ІНОЗЕМНІ МОВИ

    • замість письма “слів, словосполучень і речень” – усний курс у 1 класі – розвиток мовлення, здатності вести прості діалоги (письмо уводиться лише в 2 семестрі 1 класу, лише букви і прості слова)
    • скорочено обсяги висловлювань у мовленнєвій компетенції “Говоріння” та обсяги письмових повідомлень у мовленнєвій компетенції “Письмо”.
    • додано сучасні теми, цікаві дітям молодшого віку
    • уточнено мовленнєві функції щодо опису емоційного стану.

    ПРИРОДОЗНАВСТВО

    • Дотримання принципу послідовності викладання матеріалу і поступовості у нарощуванні складності
    • Уточнено термінологію
    • Зменшено кількість проектів, при цьому розширено їхню тематику, наближено до інтересів дітей

    МУЗИКА, ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО ТА ФІЗКУЛЬТУРА

    • зменшено теорію, декомунізовано зміст (вилучено пісні “Вниз по матушке, по Волге”, “Священная война” тощо), додано сучасних авторів, збільшено час на рухову активність і творчість
      • прибрані психологічно шкідливі ігри, скасована муштра “рівняйсь-струнко”, додані сучасні активні ігри на співпрацю і взаємодопомогу, додані здоров’язбережувальні модулі, прибраний контроль нормативів.

    Джерело: ukrop.depo.ua

    Щодо думки міністра освіти України Лілії Гриневич :
    “В четвер, 4 серпня 2016р, Колегія МОН затвердила розвантажені і оновлені програми початкової школи. З одного боку, зміни торкнуться приблизно 10% змісту чинних програм, з іншого – ці зміни є реальним переходом до іншої філософії освіти, яка відповідає 21 століттю і європейському розвитку України: не тиснути на дитину, а заохочувати (замість контролю темпу читання на час – розвиток виразного, правильного читання і розуміння тексту), не змушувати зубрити, а пояснювати і давати можливість вчитися на практичних завданнях (замість літнього зубріння таблиць множення – практичне опанування властивостей множення на уроках), розвивати у дітей вміння висловлювати свою думку, а не мислити за нав’язаними шаблонами (замість “складання речень за схемами” – розвиток усного мовлення і складання есе вже у 3-яму класі)”, – написала пані Гриневич на своїй сторінці у Фейсбуці.
    Вона наголосила, що “оновлення програм жодним чином не понижує стандарти якості освіти, а навпаки: вивільняє педагогічну свободу вчителя і показує інші, нові шляхи досягнення якісної освіти”.

    Лілія Журко

    Джерело: Нежатин
    30.08.2017
    [metaslider id=71402]

    Схожі статті

    Залишити відповідь

    Войти с помощью: 

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Facebook
    Close