Місто і регіон

“НіжинТеплоМережі” спочатку змусило містян стати в тижневу чергу, а тепер щиросердно каються

“НіжинТеплоМережі” спочатку змусило містян стати в тижневу чергу, а тепер щиросердно каютьсяВже майже тиждень ніжинці оббивають пороги абонентського відділу “НіжинТеплоМережі”. Стоять від самого ранку до темних сутінок, сподіваючись якнайшвидше розквитатися за повірку свого лічильника та скинути зі своїх плеч неочікуваний вантаж “щастя”. Проте довгі черги, яким кінця-краю не видно, з кожним разом густішають, а шквал невдоволення наростає з більшою силою. Про це написали на сайті Правда ТУТ.

Роздратовані пенсіонери, чоловіки та жінки з діточками, зіщулившись від негоди, тримають у відмерзлих пальцях лиховісні квитанції, які отримали напередодні. Саме через них вони змушені кинути свої справи, стовбичити під сходами теплопостачального підприємства і чекати… неначе прийому у лікаря. Виявляється, у половини міста одночасно закінчився термін дії лічильників. Якщо їх вчасно не оновити, то за газ потрібно сплачувати за ринковою ціною.

«…у діючих з 13.10.2017 року тарифах на централізоване гаряче водопостачання не враховані витрати на періодичну повірку квартирних засобів обліку гарячої води (у тому числі вартість робіт з розпломбування, демонтаж, монтаж та опломбування). Тому повірку лічильників повинні здійснювати користувачі послугою за власний рахунок. Проводити нарахування по показах неповірених лічильників чинним законодавством заборонено. Тому, через місяць по закінченню міжповірочного періоду експлуатації, покази неповірених лічильників не будуть застосовуватись для нарахувань. У такому випадку оплата за послугу з гарячого водопостачання ТОВ «НіжинТеплоМережі» буде нараховуватись по нормах споживання (293 грн 12 коп. за 1 особу) ”, – неначе вироком Всевишнього суду теплова компанія наказала в терміновому порядку явитись до їх володінь та виконати зазначені приписи.

Попередження прийшло до ніжинських осель у самий розпал опалювального сезону, коли відступати і відтермінувати повірку лічильників вже не можна, адже без проведеної процедури показники неповірених лічильників будуть недійсними. Через те, що в діючих тарифах кошти на це в теплопостачальної компанії не передбачено, населення  повинне саме ламати голову, де відшукати гроші на втамування нового головного болю.

Цікаво, що розпломбування лічильника здійснює саме підприємство. Вартість робіт з демонтажу лічильників на повірку та їх встановлення після повірки обійдеться для ніжинців в 119 грн 10 коп. Повірка лічильників в лабораторії “ТеплоМереж”коштуватиме 127 грн, 50 коп. Розпломбування лічильника складе 21 грн 42 коп., а опломбування піля повірки – 25 грн 44 коп. Усе це приписали зробити до 28 листопада.

Коли ж лічильник буде на повірці, оплата за надання гарячої води в цілому складе 293 грн 12 коп. за одну зареєстровану особу (незалежно від спожитого). Така ж сума нараховуватиметься, якщо люди проігнорували попередження.

Такий осінній “подарунок” лише викликав розгубленість та збентеженість серед простого люду. Чому про це не повідомили раніше, коли гаряча вода ще не надавалася, та всіх, як один, відразу викликали для проведення термінової процедури?

Бігаючи від однієї черги до іншої (аби  розплатитися в банку за повірку лічильника, отримати квитанцію від “НіжинТеплоМережі” та знову розрахуватися за опломбований повірений лічильник), люди виглядають стомленими та проклинають лиховісне підприємство, яке звинувачують у всіх своїх бідах.

“Влітку не могли лічильники перевірити, а тепер – на тобі, кинулися. Знімай лічильник! Третій день тут стою, ноги вже не держать – і не потрапиш до них. Ми в чому винні? Могли б до нас і самі прийти, зняти показники. Знущаються над нами – як до сміття, до лайна якогось. Усі блага для людей…Тільки й знають, що гроші здирати з бідного пенсіонера”, – скаржиться 65-річна Галина Іванівна.

“Ми дурні – і мовчим. А над нами держава просто знущається! Ми не зобов’язані платити за повірку лічильника. У багатьох містах це роблять надавачі послуг. Хіба треба їм ті лічильники? Грошей просять. Ніяк їх не наїдяться. Як п’явки ті, кров нашу п’ють. Тепер труби старі стакі… Як зніматимуть ті лічильники? Зламають щось. А нам знову плати!”, – підхоплює фразу пані Валентина.

Керівництво ж “ТеплоМереж” лише розводить руками та наголошує на обов’язковому виконанні всієї процедури, посилаючись на Закон України “Про комерційний облік теплової енергії”. Скаржаться на те, що влітку не вистачало штатних працівників, та й наслідки тоді були б гіршими – можливі підтоплення після повірки.

“Підприємство все робить для вирішення проблеми. Я розумію, що для людей це є стресом та непотрібною біганиною. Але ж ми свою роботу теж маємо виконувати. Є відповідна постанова Кабміну, ми це не придумали. Споживач повинен сам слідкувати за технічним станом та обліком свого обладнання. Поступово зробити повірку лічильників не могли, бо в нас не вистачало людей на підприємстві. Грошей на всіх було обмаль, і тому частину людей повірили, а інших – ні. У мене в самого голова пухне”, – виправдовується заступник директора з експлуатації Микола Арендар.

Частина ж споживачів взагалі не розуміє, навіщо їм потрібна повірка лічильників, якщо ними вони практично не користуються, а надають перевагу бойлерам та системі індивідуального опалення.

“Минулої п’ятниці додому прийшла квитанція, у якій йшлося про те, що в мене завершився термін дії лічильника на гаряче водопостачання (зважаючи на те, що я користуюсь переважно бойлером, а не лічильником). Наказують зняти пломбу й повністю оновити лічильник. Я розумію, що процедуру необхідно зробити. Але ж після того, як сам звернувся до встановленої в квитанції адреси – біля абонентського відділу вже стояла черга, через яку прорватись фактично нереально. Прийшов наступного дня – картина не змінилась. XXI століття надворі! У розвинених містах такі проблеми вже давно безболісно вирішуються. Не можу зрозуміти, як в половини населення нашого міста закінчився термін дії лічильників, чому не можна користуватися старими. До того ж, це має здійнюватись поступово, а не в один день. Хіба немає інших способів подолання проблем? Скажімо, обслуговування через мережу Інтернет, та й самі працівники “ТеплоМережі” можуть пройтись по будинках та зняти необхідні дані, щоб не створювати людям зайвий головний біль”, – дивується пан Іван.

Керманичі теплопостачальної компанії проблему обіцяють вирішити найближчим часом, пропонуючи затвердити графік повірки лічильників по мікрорайонам. Ніжинці ж говорять, що терпіння їхнє – не вічне, та обіцяють оточити в разі необхідності будівлю міськради й протестувати.

Із вимогою пояснити ситуацію посадовці Ніжина звернулись до керманичів згаданого підприємства на 31 сесії міськради.

Заступник директора “НіжинТеплоМережі” Володимир Школьний попросив вибачення “перед усім народом” та пообіцяв “засукати рукава” й зайнятися обслуговуванням споживачів.

“Каюсь, першого дня ми зібрали велику кількість людей. Ніхто не очікував, що буде такий ажіотаж. Але цю роботу потрібно було почати, Ми її провели. Люди своє вже відстраждали, усі проблеми позаду”, – обнадійливо заспокоїв Володимир Школьний.

У свою чергу він підкреслив, що лічильники в місті експлуатуються років 15, їх потрібно оновлювати, бо вони вже застарі. Якщо в  людини є бойлер, але вона не користується гарячою водою, то може обрати щось одне: опломбувати лічильник або повірити його. Якщо ж “ТеплоМережі” не будуть дотримуватися норм Закону, то їх за це оштрафують на 45 тисяч гривень.

“Ми не здирали з людей гроші, вони їх самі заплатили”, – виправдовувався присутній представник компанії (лише від один і прийшов на сесію міськради).

Що робити з проблемним підприємством та як покарати його за минулі погрішності? Депутати навіть подумують розірвати з ним договір, передавши теплопостачальну компанію в комунальну власність. Втім, для цього місто має сплатити борги за використаний “ТеплоМережами” природний газ в розмірі близько 50 млн. грн та виплатити їм частку відшкодувань.

Втім, така пропозиція, хоч і викликала переважну підтримку серед посадовців, мала й своїх опонентів. Міський голова застерігав невтішними для людей наслідками – зривом наступного опалювального сезону, та похвалив роботу “НіжинТеплоМережі”, які розпочали цьогорічний сезон вчасно, без затримок.

Анатолій Сліпак від “Свободи” наголосив на тому, що потрібно розробити стратегію розвитку теплопостачання в місті, а потім думати про розірвання договору з “проблемним” підприємством.

“Якщо заморозимо місто, то людям не пояснимо, що зробили це з благими намірами”, – зазначив він.

Зійшлись на тому, аби створити робочу групу, яка б зайнялась вивченням ситуації, долучивши до цього фахівців. У планах також зібратися з керівництвом “Чернігівобленерго” для латання проблемних дір в теплопостачальній галузі міста.

Джерело: Уездные новости
15.11.2017

Схожі статті

Залишити відповідь

Войти с помощью: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Facebook